Стотици магазини бяха затворени по време на пандемията, но не и от Lego, която компания е на път да отвори 120 нови магазина тази година, пише „Монитор“.
Датската фирма за играчки заяви пред Би Би Си, че магазините за продуктите й имат солидно бъдеще, въпреки спада и ограниченията за социално дистанциране в магазините.
„Когато магазините ни отвориха отново след блокирането, имаше опашки“, каза шефът Нилс Кристиансен.
„Ние даваме на хората опита с марката в нашите магазини, което не можем да направим навън.
“
Това се случва, когато фирмата за играчки обяви приходи от 15,7 млрд. датски крони (1,8 млрд. паунда) за първата половина на годината, което е нарастване със 7%, докато оперативната печалба нарасна с 11%.
В момента компанията има 612 магазина по целия свят. От новите магазини, които отваря, 46 са пуснати през първата половина на годината.
Като цяло 80 от тях ще бъдат базирани в Китай.
Голямата промяна, която компанията отбеляза от началото на кризата, е, че повече възрастни се включват в изграждането на комплекти на Lego.
„Имаме повече от един милион възрастни фенове, регистрирани в нашия уебсайт“, каза Кристиансен.
„Видяхме много положително развитие по време на блокирането на коронавируса, когато семействата започнаха да играят и изграждат заедно комплектите на Lego.”
Продажбите на по-сложните – и по-скъпи – големи комплекти Lego са нараснали два пъти и половина през първата половина на годината, каза Кристиансен, тъй като семействата търсели големи проекти, които да реализират заедно по време на блокирането.