Teхнологичните компании по традиция доминират престижната класация за най-скъпи брандове в света. Настоящата година е е изключение като последното издание на списъка със 100-те компании, които се оценяват най-високо в световен мащаб вече е факт. Прави впечатлeние една интересна промяна, спрямо класацията на BrandZ през миналата година.
Този път разбираме, че Microsoft са увеличи с 30% стойността на своя бранд през изминалата година и вече заемат третата позиция.
По този начин успяват да изпреварят Google, при които ръста е 5% и трябва да се задоволят с четвъртото място. В момента стойността на компаниите се оценява на $326.5 млрд. за Microsoft и $323.6 млрд. за Google.
Apple заемат втората позиция в класацията за най-скъпи марки в световен мащаб и са подобрили с 14% представянето си, като сега популярния бранд струва $352.2 млрд. Едноличен лидер е търговския гигант Amazon, които струват $415.8 млрд,, съобщава mspoweruser.
Петата позиция е за Visa, които се оценяват на $186.8 млрд. и така запазват същата позиция, както преди година. В първите десет попадат само две китайски компании и това са Alibaba Group и Tencent, които увеличават цената на своите брандове със 16% и 15%.
Най-популярната социална мрежа е едва на осма позиция, като Facebook са оценени на $147.1 млрд. и така изпреварват McDonald’s, които струват $129.3 млрд. Последното име в списъка за най-ценни брандове е за MasterCard, чиито бранд струва $108.1 млрд.
Ето и пълният списък с най-скъпите технологични брандове в света:
Apple
Microsoft
Google
Tencent
Facebook
IBM
SAP
Instagram
Accenture
Intel
Adobe
Samsung
Salesforce
LinkedIn
Huawei
Oracle
Cisco
Dell Technologies
Xiaomi
Baidu
Oще от Digital: Microsoft спират поддръжката за 32-битов хардуер в Windows 10