Zoom е приложение, което се възползва по впечатляващ начин от социалната изолация и продължаващата пандемия от коронавирус. През последните месеци заглавието продължи да подобрява различни рекорди за популярност и днес е предпочитана платформа за комуникация от милиони потребители.
Aмбициозната стратегия на разработчиците на Zoom ще трябва да претърпи сериозни промени, които се дължат на конфликта между САЩ и Китай. Влошените отношения и агресивните санкции, които двете страни предприемат една срещу друга доведоха до сътресения за редица бизнеси.
Zoom не са изключение, като този конфликт влияе също на нормалните им бизнес операции. Сега разбираме, че разработчиците на приложението за видеоконференция са взели важно стратегическо решение. Компанията официално обяви, че ще спази наредбите на правителството и ще прекрати директните продажни на територията на Китай.
Това означава, че Zoom вече ще използват услугите на външния партньори, за да са активни в страната, съобщава GizChina.
Компанията спира продажбата на услуги и предоставянето на ъпдейти към акаунтите на настоящите бизнес потребители в страната. Zoom ще селектират партньори, които да продължат да предлагат тези опции в Китай. Продуктите им ще използват технологиите на Zоом, но също така ще се отличават с още по-прецизни възможности за локализиране на потребителите.
Досега приложението предлагаше три опции в Китай, с които генерира приходи. Първата от тях са директните продажни, втората е свързана с онлайн абонаменти, а третата с активността на партньорите от трети страни, които промотират Zoom.
За в бъдеще първите две няма да са достъпни и компанията ще разчита само на китайските си партньори в желанието си да продължи да оперира в страната. Индивидуалните потребители вече не могат да регистрират нови акаунти, като това е възможно изцяло за представителите на бизнеса. Новият бизнес модел ще спести евентуални санкции и ще позволи на Zoom да са активни в страната.