Разработчиците на хитовото приложение вече трябваше да преглътнат неприятната забрана за използването на софтуера в Индия. По този начин TikTok се лишава от огромна потребителска база в страната, която традиционно е доста активна и респективно е солиден източник на приходи.
Само преди няколко седмици ви съобщихме, че САЩ също искат да забранят TikTok. Налагането на още един бан в толкова атрактивен пазар определено може да се отрази сериозно на популярността на приложението в световен мащаб.
Едва ли е изненадващо, че създателите на TikTok търсят различни варианти, с които да продължат да оперират в САЩ.
Най-обсъжданата идея през последните дни е ByteDance да продадат ТikTok на друга компания и това да сложи край на обвиненията, че споделят данни с китайското правителство. Доналд Тръмп вече изрази увереност, че е готов да подпише официално документите, които да забранят използването на мобилното приложения в страната, което допълнително увеличи напрежението върху ByteDance.
Решението на проблема е реализирането на сделка с компания, която има добра репутация пред американското правителство и може да се казва Microsoft. Софтуерният гигант потвърди в официален блог пост, че са стартирали разговори относно възможността да купят ТikTok.
Желанието на компанията остава непроменено и след среща на главния изпълнителен директор Сатя Надела с американския президент. Дискусиите се очаква да продължат няколко седмици. Мicrosoft се надяват да финализират сделката преди 15 септември, съобщава CNBC.
Евентуалното придобиване ще гарантира, че данните на потребителите, използващи TikTok в страната се съхраняват по безопасен начин в сървърите на компанията. Купуването на приложението от американска компания е единственият вариант, който може да убеди САЩ, че не съществуват връзки с китайското правителство.
Според данните Microsoft планират да придобият праватa за опериране на TikTok в САЩ, Канада, Австралия и Нова Зеландия. Все още няма детайли как ще се разгрaничи работата на приложението в тези страни от държавите в Европа.
Oще от Digital: Как забраната на TikTok може да повлияе на неговите конкуренти