Китайският производител е успял да изпревари всичките си конкуренти и еднолично да се позиционира като лидер в пазара на смартфони през второто тримесечие на годината. По този начин Huawei за първи път са най-големият производител в мобилната индустрия.
Невероятният им успех е още по-внушителен, заради търговските санкции на САЩ. Данните на Canalys разкриват, че Huawei са реализирали продажбите на 55.
8 млн. смартфона, което е с 5% повече, спрямо предходната година.
В същото време Samsung са реализирали доставките на 53.7 млн. устройства, което представлява 30% спад в продажбите спрямо второто тримесечие на 2019г. Голям принос за това представяне има пандемията от коронавирус. Китай се превърна в една от първите страни, която премахна ограниченията и възстанови своята икономика след епидемията от COVID-19.
През второто тримесечие Huawei са доставили над 70% от своите смартфони на местния пазар, като увеличението е 8%. Продажбите на компанията извън Китай намаляват с повече от 27% за същия период.
Възстановяването на китайската икономика ще продължи да бъде основна движеща сила в стратегията на Huawei. Най-големият им конкурент има много слабо присъствие, което не надвишава 1% в страната. Успоредно с това най-важните пазари за Samsung като САЩ, Бразилия и Индия се оказаха едни от най-силно засегнатите от разпространението на коронавируса.
Първата позиция в световния пазар на смартфони е изключително важно събитие, което показва по най-добър начин колко влиятелно име е Huawei. Въпреки санкциите компанията продължава да опитва да изгради мащабна мрежа от доставчици и разработчици, които да поддържат екосистемата на Huawei в пазара на смартфони, докато продължават санкциите на американското правителство.
Само след няколко седмици ни очаква премиерата на Huawei Mate 40 серията, която се очаква допълнително да стимулира по-високите продажби на компанията. Остава да видим дали Samsung ще успеят да компенсират тази разлика в оставащите месеци до края на календарната година или ще продължат да изостават от Huawei.