Най-хитрите рекламни трикове в историята

Рекламата винаги е била най-доброто решение за развие на какъвто и да е бизнес. Успееш ли да направиш впечатление, продажбите и търговията се изстрелват във височините. Ако се чудите до къде хората са стигали, за да привлекат внимание вижте най-хитрите рекламни трикове влезнали в историята.

Охраняваните ниви

Негативното отношение към нововъведения продукт във Франция – картофите – било променено по много нестандартен начин: френският министър Тюрго наредил да се постави охрана на всички картофени ниви.

„Щом има охрана, значи е ценно.“, помислили си хората и скоро картофите се превърнали в един от най-ценните хранителни продукти.

Агент 007 продава

След като концернът БМВ си прави реклама във филма за Бонд „Златното око“, получил поръчки за 300 милиона $, а продажбите на часовниците Omega Seamaster се увеличили с 900%. За сцена във филма „Първичен инстинкт“, в която се показва бутилка Jack Daniels, компанията  Seagram’ s  платила 1, 2 милиона$, а продажбите нараснали с 5 пъти.

Холивуд

Земевладелецът Харви Уилконс никога не би могъл да продаде парцела си в щата Южна Калифорния, ако на жена му не ú било хрумнало подходящо име: така земята, наречена Холивуд (свята земя), била разпродадена за няколко дни.

Затворикът и какаото

През 1910 г. престъпник, осъден на смърт, неочаквано се провиква от ешафода: „Купувайте си какао „Ван Хътън“! На следващия ден името на тази марка се среща във всички вестници, а стоката й се продава като топъл хляб.

Първата реклама в тоалетната

Първата реклама, която се появила в обществена тоалетна в Ню Йорк, Манхатън, била през далечната 1939 г. В дамските тоалетни били поставени реклами на електронни пишещи машини, чиито продажби веднага след това скочили с близо 30%.