Последният анализ на сателитни снимки от Европейската космическа агенция е показал, че магнитната аномалия в южната част на Африка не само е започнала да се движи, но и да се разделя на две части, съобщават световните издания.
През 2009 г. неочаквано за всички самолетът на компанията Air France, който следваше курс от Рио де Жанейро до Париж, изчезна от радарите. Едва след известно време в океана бяха открити отломки от машината.
Както установиха експерти, катастрофата е възникнала в резултат на повреда в оборудването.
Всяко оборудване е чувствително към външни фактори, особено заредените частици от космоса. Обикновено космическите лъчи се ограничават от магнитосферата (те се неутрализират вече на надморска височина от 60 хиляди км). По правило те обикновено не се спускат под 1300 км от земната повърхност.
В Южноатлантическата аномалия всичко е различно: поради отслабеното магнитно поле заредените частици се приближават до земята на 200 км. На тази надморска височина се намират спътници и телескопи на ниска орбита. Поради отрицателното въздействие те много често излизат от строя.
Силното защитно поле се поддържа само на полюсите, докато в други области отслабва. При Южноатлантическата аномалия близо до Южна Африка практически няма защита срещу космическите въздействия, освен това аномалията се разраства.
Днес учените регистрират две части от аномалията – Бразилската и тази до Кейптаун. Тези изменения показват, че скоро може да възникне друга зона, която да наподобява Бермудския триъгълник.
Процесите на образуване на магнитното поле остават неразбираеми и загадъчни за експертите, ето защо те не могат да обяснят промените. Учените само отбелязват, че аномалиите са свързани с особеност на горната част на кората. Установено е, че по-младата е по-малко намагнетизирана.
Превод и редакция