За да се отговори на този въпрос, изпитателите проведоха тестове с моделите Ford Focus, Honda Civic и Peugeot 206.
Маслото е жизненоважно за двигателя на автомобила. То не само, че смазва движещите се части, но и помага за охлаждането на двигателя.
Охладителната течност е не по-малко важна, тя помага на мотора да не прегрява, поддържа работната температура.
Но колко дълго може един автомобил да върви без тези жизнено важни течности?
За да се отговори на този въпрос изпитатели жертваха три автомобила – Форд Фокус, Хондой Сивик и Пежо 206, на чиито педал на газта по време на теста бе слагана тухла, за да може двигателите им да работят на максимални обороти.
Първи умира Фокуса, двигателят работи без проблем 14 секунди, преди да започне да издава странни звуци. Към 20-та секунда двигателят блокира завинаги,.
Изпращайки Фокуса на оня свят, изпитателите се залавят с Пежото. Френската кола работи без масло и охлаждаща течност 47 секунди, но въпреки това краят ѝ бе същия като на Форда.
Най-много изненадва двигателят на Хондата, който успява да работи цели две минути, преди да заглъхне, а след това отново да заработи, поддържайки оборотите на 4 000 в минута. Двигателят отчаяно се отказваше да умре, макар че…
Изпитателите решават да ускорят умъртвяването, като единият от тях сяда зад волана. Оборотите на двигателя за върнати в червената зона. Краят настъпва на 6-та минута и 22-та секунда.