За да популяризира новия Golf от 8-мо поколение, компанията Volkswagen е поръчала няколко рекламни видеа. Видеоклиповете били показани в социалните мрежи в акаунтите на автомобилния производител – във Facebook и Instagram Stories.
Една от тези реклами стана обект на остра критика като потребителите в мрежата обвиниха компанията в расизъм: в нея момиче (или по-скоро двойка бели ръце) се отнася с тъмнокож мъж като с кукла.
Според замисъла на създателите си, това е трябвало да бъде шеговито видео за това, че любовта към колата е по-силна от симпатията към противоположния пол.
Ръцете хващат и хвърлят човека като марионетка, а в края го вкарват в кафене с наименование Petit Colon, което на френски означава „малък заселник“. За да стане още по-лошо – в началото на видеото се появява надписът Der Neue Golf, тоест „Новият Голф“, но буквите се появяват постепенно и първите букви, които са видими съставят думата „Neger“, значението на което е очевидно.
Премиерата на това видео е съпроводено от гневни коментари от зрители, но от компанията уверявали, че това е само личен поглед и няма нито един оскърбителен подтекст в рекламата. По-късно, обаче, от Volkswagen са преразгледали своята гледна точка и са премахнали рекламата, както и са се извинили пред аудиторията.
„Ние напълно разбираме отвращението и гнева в отговор на видеото. Спираме неговото показване и искрено се извиняваме“, се казва в изявление от немският производител.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!