Всеки шофьор поне веднъж е забелязал цветни точки и ивици по гумите. Но не всички разбират докрай защо изобщо са необходими тези обозначения. Поради тази причина около загадъчните символи се появяват голям брой митове и предположения.
Видът на материала, от която са направени? Дефектна партида, която по някаква причина е влязла в продажба? Какви ли не абсурди са измисляни относно цветните точки и ивици на колелата.
Най-внимателните освен това са забелязали, че лентата винаги следва окръжността на гумата, а боята й никога не попада в каналите. И така, за какво са всички тези символи?
Цветни линии
Цветните ивици се нанасят в производствения цех още върху суровия каучук на протектора, така че по време на по-нататъшна работа върху гумата всички технологични процедури да се извършват правилно. Включително монтаж и вулканизация.
Линиите се нанасят преди гумата да попадне в пресформата. Боята никога не влиза в каналите на протектора поради факта, че неговият рисунък се създава от пресата след нанасяне на боята.
Функцията на цветните ленти не свършва дотук. Те имат една много важна и подпомагаща функция. След производството им, всички гуми се изпращат в складове. Там цветните линии помагат на складовите служители да определят вида на гумите преди изпращане. Чрез конкретната цветна линия е много по-лесно и по-бързо да се разбере от коя гума има нужда.
Цветните ивици на гумите могат да помогнат и на купувача, тъй като чрез тях може лесно да бъдат идентифицирани изделията от една серия. Това е много полезно, защото често на пазара се опитват да продават гуми на различни възрасти и дори места на производство, като един комплект. Сравнявайки линиите и на четирите, веднага става ясно – наистина ли е така.
Цветни точки
Отделен пункт са цветните точки върху гумите. Бялата или жълтата винаги показва най-лекия сегмент на гумите. Те винаги се поставят от външната страна на изделието. Това е необходимо, за да се извърши правилно инсталирането на гумите. А именно, жълтата точка трябва да бъде разположена до вентила, който прави колелото по-тежко. Ако се монтира в съответствие с правилата, тогава за балансирането ще бъдат използвани по-малко тежести.
Също така на гумите могат да се забележат червени точки. С тяхна помощ се обозначава мястото с най-голям радиус. Работата е там, че гумите далеч не винаги са перфектни и на повечето от тях част от протектора е малко по-високо. Опитните специалисти, поставящи гумите, са наясно с това и ще се опитат да комбинират посочената точка с най-малкия радиус на диска.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!