Google са блокирали 2.7 млрд. неподходящи реклами през 2019г.

Google печелят основно от реклама, но въпреки това се борят с разпространението на подобно съдържание в интернет. В случая става въпрос за банери и други маркетингови съобщения, които нарушават правилата им. Разпространението на т.нар „неподходящи реклами“ е проблем, тъй като могат да манипулират потребители с невярна информация.

Кликването върху реклами на недостоверни източници крие и голям риск за сигурността на потребителите.

Годишният доклад на Google разкрива, че филтрите им са блокирали 2.7 млрд. неподходящи реклами през 2019г. За сравнение това е увеличение от реализираните 2.3 млрд. само година по-рано. Google също така са блокирали почти 1 млн. реклами акаунта заради нарушение на правилата. Заради подозрително поведение реклами са премахвани от над 21 млн. уеб сайта и са спрени акаунтите на 1.2 млн. издатели и автори на съдържание.

Активността на подобни профили се е увеличила осезаемо от началото на пандемията с коронавирус досега. От Google полагат много усилия, за да предпазят потребителите и да не им позволят да станат жертва на измама или да бъдат използвани по друг начин заради ситуацията.

 

 

Водещите трендове от последните седмици за масово разпространение на некачествени продукти като средства за дезинфекция и защитни маски. Оказва се, че много търговци правят всичко възможно да се възползват от съобразителността на потребителите и да им продадат подобни аксесоари.

Разследването на Google категорично показва, че повечето от тях се продават на силно завишена цена. Добрата новина за нас потребителите е, че компанията е разработила специална система, която следи за подобно съдържание и блокира подобни реклами.

Алгоритмите им стават все по-добри в превенцията срещу спам ботове и фишинг атаки, успявайки да блокират над 35 млн. реклами попадащи в тази категория през 2019г., съобщава CNet. Киберпрестъпниците също така залагат все по-активно на страници, които изглеждат като легитимни, но всъщност копират личните ви данни, които попадат в ръцете на хакери.

Това е проблем, който ще продължи да съществува, но Google постоянно оптимизират своите системи, за да могат успешно да откриват и блокират подобни реклами в интернет.

 

TagsGoogle