България е имала най-нисък процент в онлайн пазаруването в Европа през 2019г., според Eurostat

Все повече хора пазаруват онлайн, като за някои това може дори да се нарече хоби. Купуването на стоки от интернет е бързо, удобно и в повечето случаи изисква няколко кликвания.

Популярни платформи като PayPal също са важен елемент от целия процес, тъй като гарантират сигурността на паричните трансфери. Мобилните устройства са друг важен елемент, който кара повече хода да използват услуги за онлайн шопинг в ежедневието си.

Европейските граждани също са доста активни в пазаруването в интернет.

Данни от последния доклад на Eurostat разкрива интересни детайли за навиците на потребителите сред държавите-членки на ЕС.

Имайте предвид, че проучването обхваща календарната 2019г.

Според информацията 60% от европейските граждани са извършили по една покупка през интернет през миналата година, което е ръст от 4% с резултатите преди 2018г.

Тази стойност, обаче се е удвоила от 2009г. досега. Еurostat твърдят, че 61% от мъжете в ЕС пазаруват от интернет, докато при дамите тази стойност е 59%.

 

 

Забелязва се увеличение в активността на гражданите от всички възрастови групи между 16 и 54 години сред държавите-членки. Все пак не е изненадващо, че най-много пазаруват хората в категорията между 25 и 34 години.

Техния брой достига до 79% през 2019г., според Eurostat.

Другата най-активна категория обхваща най-младите потребители на възраст между 16 и 24 години, като 73% от тях пазаруват онлайн. От проучването разбираме още. че 22% от българите са купували стоки от интернет през последните 12 месеца.

Така нашата държава заема последното място в ЕС по този показател. Активността на потребителите е била 18% през 2017г., а след това се увеличава до 21% през 2018г. За сравнение преди десет години едва 5% от българите са пазарували в интернет.

Eurostat твърдят още, че страните, в които потребителите са най-активни са Дания, Швеция и Холандия, където 84%, 82% и 81% от населението са купували стоки онлайн. Германия е на четвърта позиция със 79%, като първите пет се допълват от Финландия със 68%.

Прави впечатление, че някои от най-богатите държави оглавяват класацията на Eurostat, което е логично с оглед на по-високата им покупателна способност. Трендовете за нашата страна са на минимално увеличение на годишна база, което се очаква да продължи и през 2020г.

 

Oще от Digital: Как да премахнете дебитната или кредитната си карта от услугата PayPal