Както е известно, електрическите превозни средства страдат от снижаване на производителността в хладно време, но някои електромобили се справят по-добре от други.
Норвежката автомобилна федерация е тествала популярни електрически коли на пазара за това какъв им е запасът за ход при мразовити условия. Както и времето им за зареждане.
Норвегия е най-големият пазар на електрически и хибридни автомобили в света.
В тази европейска държава се предлагат почти всички съществуващи понастоящем модели електрически автомобили.
Веднага ще дадем основната цифра: средно електрическите автомобили са загубили 18,5% от официално обявения резерв за пробег, което се определя от европейския цикъл на WLTP. Също така електрическите автомобили се зареждат по-бавно при по-ниски температури.
Освен това, когато зарядът в агрегата се приближава до критично ниво, електромобилите не просто се изключват, а изпращат редица предупреждения на водача, като комфортът и скоростта на шофиране се поддържат до последните километри.
Най-малката енергийна загуба е показала Hyundai Kona – в студа тя е загубила само 9% от декларирания пробег, изминала е 405 километра от 449. Американският седан Tesla Model 3 не успява да я достигне само с 1 километър, но в процентно изражение губи значително от корейския модел, като има 28% по-малко от заявения резерв за преминаване.
На схемата с резултатите: В сиво е обозначен заявеният запас от пробег, а в зелено е реалният в зимни условия.
Сред шампионите по намаляване на загубите са още Audi E-Tron 50 Quattro (минус 13%), 55 Quattro (минус 14%), Hyundai Ioniq (10% по-ниско) и Volkswagen e-Golf (11% по-ниско).
Tesla Model S е с най-високия показател за запас за пробег, според заявеното – 610 километра, но в студа електрическият автомобил е загубил 23%. Въпреки това, изследователите отбелязват, че в края на теста този модел трябвало да работи в по-трудни условия от останалите машини, тъй като започнал снеговалеж.
Кой електромобил се оказа най-лошият според резултатите от теста? Това е немският хечбек Opel Ampera-e, известен още под името Chevrolet Bolt, който е показал пробег от 297 километра, което е с 30% по-малко от заявеното.
Тестовият маршрут е през градски пътища, магистрали и провинциални пътища със скорост 60-110 км / ч. На шофьорите не им е било разрешено да загряват предварително нито салона, нито батерията. Температурата на въздуха е варирала от 2 до -6 градуса по Целзий.
Изследователите са проверили и времето за възстановяване на батерията – от 10% до 80%. И отново, Opel Ampera-e се оказва сред аутсайдерите, заедно с Renault Zoe. Първият обещава пробег от 150 км за 30 минути зареждане, но всъщност добавя само 79 км. За разлика от тях, Audi E-Tron 55 quattro зарежда до 80% само за 27 минути и поддържа постоянна крива на зареждане.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!