Да се смазват или не, това е въпросът! Повечето шофьори, особено тези с дълъг опит, ще заявят вероятно, че успешно са смазвали болтове и гайки на колелата през целия си живот.
Но какво казват в това отношение самите производители на колела и автомобили. Защо експертите настоятелно не препоръчват смазването на тези места и какви са общите препоръки по този въпрос.
Щом става въпрос за смазване на болтовете и гайките на колелата, мненията на водачите са разделени строго на два големи лагера.
В първия от тях шофьорите са дълбоко убедени, че може и освен това трябва редовно да се смазват. В подкрепа на думите си такива шофьори (най-често) изказват мнения като – „Аз карам от 40 години и още не съм загубил нито едно колело“.
Съответно, водачите от втория лагер смятат, че не трябва да се смазват болтовете и гайките на колелата, като по този начин споделят позицията на производителите.
Има и случаи, в които шофьорите постоянно разказват „ужасни истории“ за болтове, които не могат да бъдат свалени по никакъв начин. Но както показва практиката, всичко това има малко общо със суровата реалност. Това е така, защото дори и несмазваният болт на колелото в повечето случаи се сваля достатъчно лесно. Достатъчно е да имате динамометричен ключ.
В същото време, ако отворите ръководството за експлоатация на съвременните автомобили, можете да видите как в черно на бяло пише, че смазването на болтовете на колелата е строго забранено. Подобно предписание може да се види със 100% вероятност във всяко ръководство след 2013 г.
Автопроизводителите аргументират позицията си с две основни точки. Първата е свързана с необходимостта да се предпази колата от самопроизволно развиване и отслабване на болтовете, което може да възникне по време на шофиране.
Второто е свързано с надвишаването на показателя за допустимия момент на сила, което поради наличието на смазка върху болта може да доведе до повреда на резбата.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!