Търсачката на Google е един от най-посещаваните сайтове в целия свят. За много хора е почти невъзможно да си представят как биха намерили каквато и да е информация в Интернет без нея. И въпреки че търсачката е много ефективна, резултатите ѝ в голяма степен зависят от това, което потребителят ще въведе.
Любопитно: Google Search вече ще дава приоритет на оригиналното съдържание в търсачката
Колкото и често да използваме Google, не винаги намираме точно това, което търсим.
Причината е, че допускаме грешки. Експертът на Google Даниел Ръсел разкрива пред BusinessInsider трите грешки, които потребителите допускат, когато търсят в Google.
Въвеждаме еднократно ключови думи, вместо няколко различни търсения
Само едно търсене по дадена тема в Google далеч не е достатъчно за човек да открие цялата подходяща информация, казва Ръсел. Особено, когато става дума за популярни теми или много сложни проблеми. Ръсел препоръчва да се въвеждат поне две търсения със сходни, но различни ключови думи по дадена тема, за да може човек да придобие по-добра представа за наличната информация.
Целенасочено въвеждане на думи, които да изведат конкретен резултат
В случая става дума за въвеждане на думи, които търсят да подкрепят мнението на потребителя. Например „средната дължина на октопод е 53 см“. По-правилно според Ръсел е да се въведе само „средната дължина на октопод“.
Така търсачката ще може да даде по-точни резултати, особено, ако се окаже, че 53 см. средна дължина на октопода всъщност е погрешно. Затова трябва да се въвеждат „безпристрастни“ ключови думи, които да не предвещават конкретен резултат, препоръчва Ръсел.
Избягване на резултати с непознати думи
Хората без да искат се насочват към познатото. Това се случва дори и когато търсят нова информация чрез търсачката на Google. Проучванията на Ръсел показват, че хората прескачат резултати, които съдържат непознати за тях думи. Често обаче се оказват, че тези думи всъщност са термините точно за конкретната тема, която човекът търси.
Любопитно: Какви са подобренията в новия дизайн на Google Search за смартфони
Той дава за пример човек, който е търсил защо получава бели петна на кожата на бузите си през лятото. Първият резултат бил описание какво представлява хипопигментацията. Тъй като човекът не познавал тази дума, той го прескочил, а именно в него се съдържало точното обяснение на неговия казус.
Затова Ръсел препоръчва на потребителите да не пропускат резултатите в търсачката, а да преглеждат поне най-популярните предложения. Твърде често именно те съдържат информацията, която човек търси. Ако се насочва само към това, което знае, то човек пропуска реално да научи нещо ново.