Ето как да излезем от електромобил, ако батерията се изтощи ВИДЕО

Ако сте извън заключен електромобил с изтощена батерия, получаването на достъп ще бъде трудно, но не и непреодолимо. Обаче ако батерия на колата се изтощи, докато сте вътре, това може да се превърне в много сложна задача и да ви накара да се почувствате в капан.

Както подчертават експертите от insideev.com, няма място за паника.

Производителите са осъзнали този потенциален проблем с безопасността и са оборудвали автомобилите си със резервни механични дръжки, които позволяват вратите да се отварят отвътре, когато няма захранване.

Важно е да се запознаете и дори да тествате тези механизми за вашата конкретна кола, тъй като тяхното местоположение и работа могат да се различават.

Например, електромобилите Tesla имат механични дръжки на предните врати, които са лесно достъпни и разположени близо до панела с превключватели на електрическите прозорци.

Намирането на механични бутони за задните врати обаче може да бъде по-трудно. В Model S трябва да търсите вдлъбнатини в мокета под седалката, а в Model X трябва да премахнете решетките на високоговорителите, за да намерите кабела, който отваря вратата.

Други производители също имат уникални решения. Ford Mustang Mach-E има механична разблокировка, разположена в подлакътника на панела на вратата, но това не работи за задните врати.

При автомобили Lucid дръжката на вратата трябва да се дръпне по-силно от нормалното, за да се отключи механично вратата.

Познаването на тези подробности е много важно за бързото спасяване при извънредна ситуация. Информацията е важна не само за да излезете, но и за да кажете на пътниците как да излязат.

Зареждането на 12-волтовата батерия на вашето електрическо превозно средство също ще помогне за възстановяване на достъпа в случай на прекъсване на захранването. Например, в по-старите модели на Tesla, клемите на батерията могат да бъдат достъпни чрез премахване на носовия конус или обтекателите на колелата.

При по-новите модели достъпът става чрез подвижни капаци. Други марки, като Ford Mustang Mach-E, имат подобно решение, което ви позволява да заредите 12-волтовата батерия и бързо да възстановите достъпа.

Ако се окажете заключени от електрическа кола без механично отваряне на вратата, като например ранните Cadillac Lyriqs или Tesla, зареждането на 12-волтовата батерия често е единственото решение. При новите BMW и Volkswagen ID механичните устройства са интегрирани в дръжките на вратите.

Като цяло, процесът на зареждане на нисковолтова батерия и отваряне на автомобила трябва да бъде подобен за повечето електрически превозни средства, особено тези, произведени от по-стари автомобилни производители. В тях често се използва физически ключ, за да се отвори поне вратата на водача, което позволява достъп до капака и 12-волтовата батерия.