Трябва ли да развъртаме двигателя до червено

Експерт обясни трябва ли да развъртаме двигателя до червената зона на оборотометъра.  

Добре познатата „гаражна мъдрост“ казва:

„От време на време, по време на пътувания по магистралата, трябва да „изпържите“ двигателя, като шофирате с максимална скорост и високи обороти. Тази процедура ви позволява да се отървете от плаващите обороти, добавя мощност към двигателя и осигурява по-лесно стартиране при мразовито време. Дори разходът на гориво намалява.

Наистина ли е вярно това? И как да извършите самопочистване на двигателя и да не получите глоба за него, като превишите скоростта? 

Забележка: диапазонът на оборотите на коляновия вал за бензинов двигател е приблизително 650-6500 об / мин, а за дизелов двигател – 600-4500 об / мин.

Защо е опасно постоянно да шофирате с ниска скорост?

Съвременните автоматични трансмисии позволяват на двигателя да работи при високи натоварвания при ниски скорости. Самите шофьори, в случай на шофиране с механична скоростна кутия, се опитват да попречат на двигателя да работи на високи обороти, тъй като се смята, че поради това силовият агрегат се износва по-бързо.

В тази връзка собствениците на автомобили с ръчна скоростна кутия се опитват да преминат на по-висока предавка възможно най-рано. Собствениците на автомобили с автоматични трансмисии се опитват да не натискат рязко педала на газта. Водачите на автомобили с CVT се опитват да осигурят въртенето на коляновия вал при всяка скорост от не повече от 2000 об / мин.

Тези мерки обаче не удължават живота на двигателя. В такива режими на работа частите на коляновия механизъм (CShM) изпитват увеличени натоварвания. Налягането на буталата върху стените на цилиндъра се увеличава. Също така трябва да вземете предвид ниската производителност на маслената помпа при ниски скорости.

В резултат на това антифрикционният слой върху буталата и облицовките на коляновия вал се износва бързо. След това има реакция на буталата в цилиндрите, което води до необходимостта от основен ремонт на двигателя.

Ако искате да удължите живота на двигателя, тогава си струва да му дадете „жега“. Периодичната работа при високи скорости ще помогне за почистване на запалителни свещи и горивни камери от сажди.

Голям обем отработени газове, които могат да бъдат генерирани само при високи обороти на двигателя, ще осигури почистването на частите на турбината.

Между другото, „пенсионерският“ стил на шофиране на автомобил с двигател с турбокомпресор също е лош, защото контролираният апарат на дюзата и байпасният клапан, разположени в турбината, не работят при ниски обороти на двигателя. И поради това те губят мобилност с течение на времето.

Например, при някои двигатели ефектът от въртенето на клапана под въздействието на вибрациите на пружините се проявява само от 4000 оборота в минута.

През зимата двигателят често работи незагрят, а това утежнява ситуацията. В картера на двигателя се образува кондензация. Тя се смесва с моторното масло и поради това маслото губи смазочните си свойства. Поради тази причина двигателите през зимата трябва да бъдат „форсирани“ след загряване, за да се изпари ненужната влага. Но е по-добре да направите това в дните на затопляне.

Оказва се, че е полезно периодично да оставяте двигателя да работи при високи обороти? Да. Но не на празен ход, когато двигателят е под оскъдно натоварване. По своята същност, той върти само себе си и прикаченото към него оборудване, докато инженерите са предвидили, че такива обороти ще се поддържат само при тежки натоварвания. Ето защо, за „пържене“ трябва да отидете на магистралата.

Как правилно да ускорите двигателя

Трябва да изберете сух хубав ден и да отидете на права многолентова магистрала или, по-добре, на магистрала, където разрешената скорост е минимум 110 км / ч. Колата трябва да се движи, поддържайки оборотите на двигателя на нивото от 500 оборота вминута в течение на 30 минути, а най-добре един час. Това може да се направи със скорост от 100 километра в час и не на най-високата предавка.  

За автомобил с автоматична скоростна кутия трябва да изберете режим на ръчно превключване. Не се страхувайте: електрониката няма да ви позволи да вкарате иглата на тахометъра далеч в червената зона. Съответно, трансмисията и двигателят няма да пострадат.

Същото трябва да се направи и с CVT. Трябва да превключите селектора в режим на ръчно управление на скоростите. След това изберете този, на който двигателят ще поддържа 5000 об / мин, а скоростта на колата ще бъде 100 км / ч. При такова „изпържване“ на двигателя трябва да се подготвите за повишен разходна гориво. 

Констатации

Има известна истина в мита за почистването на двигателя с високи обороти. Понякога е полезно. Това трябва да се прави на всеки 2-3 хиляди км пробег. И винаги при натоварване (на магистралата).

Ако не сте фен на ниските обороти в ежедневните пътувания и превключвате, когато двигателят се е завъртял до 3500-4000 об / мин, тогава тези препоръки не са за вас. Така или иначе не позволявате на двигателя да се вкисне.

Това означава, че тези препоръки са полезни за привържениците на икономичен стил на шофиране.

Уви, невъзможно е да се определи, че поради „изпичането“ експлоатационният живот на вашия двигател се е увеличил. Въпреки това, ползите от него могат да се усетят. Можете да започнете да го правите след 30 хиляди километра пробег.