Въпреки че има значителен ръст в популярността на женската Национална баскетболна асоциация, лигата ще претърпи финансов антирекорд от настоящия сезон. Очаква се ЖНБА да приключи кампанията със загуби от около $50 милиона. Според The Washington Post по-големият интерес към първенството може и да не повлияе сериозно върху приходите му, тъй като потенциалните инвеститори не са посочили конкретни суми преди предстоящата сделка за медийните права на НБА.
Комисарят на НБА Адам Силвър разкри през 2018-а, че ЖНБА губи средно по $10 милиона годишно от създаването си през 1996-а.
Причината за увеличените загуби тази година не е посочена, но един от факторите може да бъде въвеждането на чартърни побети, които струват по $25 милиона на година, както разкри шефът на асоциацията Кати Енгелбърт.
Потенциал в женската НБА обаче има, и той е сериозен. Според последни проучвания продажбите на екипите на баскетболистките в първата седмица от сезона са се увеличи с 236% от миналата година. Ръстът при посещаемостта в залите е 156%, като съоръженията са пълни на 94% за мачовете от първенството. Телевизионните мачове по ABC и ESPN са гледани от средна аудитория 1.32 милиона, което е около три пъти повече от миналия сезон – 462 хиляди. В социалните мрежи пък изявите на новите звезди са хит.
В основата на всичко това е колежанската сензация и настоящ лидер на Индиана Фивър Кейтлин Кларк, която бе най-голямото име в тазгодишния “златен” Драфт, донесъл на лигата още талантливи състезателки като Камерън Бринк, Камила Кардосо, Ейнджъл Рийс, Рикеа Джаксън и Алая Едуардс. Догодина към тях се очаква да се присъедини и сочената за избор №1 Пейдж Бекърс от Кънектикът.
Последвайте каналите ни в:
Снимки: Gettyimages