Бюджетните електрически автомобили Leapmotor ще започнат да се продават в Европа. Навлизането им на пазара се подготвя съвместно от Peugeot , Citroen и Fiat под крилото на концерна Stellantis, който е партньор на китайския автомобилен производител.
Подробности се съобщават на сайта на концерна. Първо, електрическият автомобил Leapmotor T03 ще се продава на европейския пазар.
След време може да започне да се произвежда в Полша в завода на Fiat.
Не може да се каже, че колата директно копира конкретен модел, но тук, в традициите на китайската автомобилна индустрия, има достатъчно препратки към известни модели. Така например в профил новият продукт прилича на Smart forfour, а отпред прилича на Fiat 500.
Електрическата кола се оказа компактна. Дължината на каросерията е 3620 мм с междуосие 2400 мм, ширината е 1652 мм, а височината е 1577 мм. Обемът на багажника е 210 литра, а при сгънати задни седалки е 508 литра.
Запасът от мощност, според официалната информация, клони към 280 км. Цената на Leapmotor T03 на вътрешния пазар е 9000 долара. В Европа колата ще поскъпне – около 20 000 евро. Следващият модел е кросоувърът Leapmotor C10. В Китай искат 18 000 долара. Това означава, че европейската цена ще доближи 27-37 хиляди евро
Автомобилният производител Stellantis очаква бързо да увеличи продажбите на произведени в Китай електрически превозни средства извън страната чрез ново съвместно предприятие с Leapmotor, дейността на което ще започне още тази година, пише Факти бг.
След като главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш и основателят и главен изпълнителен директор на Leapmotor Джу Дзянминг си стиснаха ръцете, Stellantis очаква бързо да увеличи продажбите на произведени в Китай електрически превозни средства извън Поднебесната държава.
Компаниите заявиха, че от началото на септември продажбите на произведените в Китай автомобили ще започнат да се продават чрез дистрибуторските мрежи на Stellantis, включително и в Европа. Това най-вероятно означава, че вносителят на Peugeot, Citroen, DS, Opel, Alfa Romeo, Jeep, FIAT и Abarth за България – Ес Еф Ей Аутомотив (SFA Automotive) ще поеме продажбите на Leapmotor.
Вечe има официално потвърждение за девет европейски държави, с които ще стартира инвазията, като България не сред тях.
Българският вносител Ес Еф Ей Аутомотив (SFA Automotive), които към момента отказаха коментар, но съдейки по изказването на Тавареш и слуховете, че SFA се подготвя за продажбата на автомобили от китайски бранд, то по всичко личи, че Leapmotor ще стъпи на родния пазар именно с този вносител, категорични са Факти бг.
Тези пазари ще бъдат последвани от Близкия изток и Африка, Индия и Азиатско-тихоокеанския регион и Южна Америка в края на 2024 г., казаха в изявление двете компании. В тези планове обаче не се включва САЩ, каза още главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш.
Плановете за разширяване на съвместното предприятие включват поне шест електромобила до 2027 година, според презентацията на Stellantis и Leapmotor. Автомобилите, първоначално бюджетни превозни средства, се очаква да допълват текущата гама автомобили на Stellantis, казаха двете компании.
Мнозина в и около автомобилната индустрия се страхуват, че по-евтините, произведени в Китай превозни средства ще наводнят пазарите, подбивайки местно произведените електромобили.
„От гледна точка на Stellantis, нашата позиция е, че се състезаваме. Състезаваме се с китайските производители на автомобили и се конкурираме толкова силно, колкото можем, защото това е най-добрият начин да се научим. Това е най-добрият начин да останем във форма за глобалната надпревара, в която сега участваме“, каза Тавареш.
Тавареш заяви още, че китайските производители на автомобили, които преди това той нарече най-големите конкуренти на Stellantis, се очаква бързо да се разраснат в международен мащаб – със или без помощ от съвместни предприятия.
Leapmotor T03 може да стане най-евтината електрическа кола в Европа и у нас
„Независимо дали ми харесва или не, с мен или без мен, Leapmotor щяха да са в Европа така или иначе… може би не толкова бързо, може би не толкова силно, но щяха да дойдат в Европа“, каза Таварес. „Това, което правя, е просто да се опитвам да бъда опортюнистичен срещу динамиката, създадена от китайските производители на автомобили.“
Китайските компании представляват 8% от продажбите на изцяло електрически превозни средства в Европа, но могат да увеличат дела си до 15% до 2025 година, съобщи Европейският съюз миналата година. ЕС смята, че китайските електромобили подбиват цените на местните модели с около 20% на европейския пазар.
„Партньорството между Leapmotor и Stellantis демонстрира високо ниво на ефективност, отваряйки нова глава в глобалната интеграция на китайската индустрия за интелигентни електрически превозни средства“, каза основателят, председателят и главен изпълнителен директор на Leapmotor. „Вярваме, че това сътрудничество може да даде тласък на Leapmotor да се превърне в уважавана компания за интелигентни електрически превозни средства от световна класа.“
Stellantis притежава 51% от съвместното предприятие с Leapmotor, обявено по-рано тази година и включващо инвестиция от 1.5 милиарда евро в Leapmotor за приблизително 21% дял в компанията. Като част от сделката, Stellantis има изключителни права за износ и продажба, както и за производство на продукти на Leapmotor извън Китай.