1.4 турбо или 1.6 – експерт предложи с кой двигател да вземете Vitara. И двата двигателя на Suzuki Vitara II са добри по отношение на надеждност и икономичност.
Но единият клони повече към ресурса, а другия – към динамиката.
Второто поколение Vitara се продава от 2015 година. Ако беше по-евтино, вероятно щеше да е сред бестселърите – добър и надежден автомобил. Тъй като е по-компактен от Qashqai, Vitara е малко по-скъп. Макар и концептуално свързан: прост бюджетен SUV.
Гамата от задвижвания е скромна, но изборът на употребявани Vitara не е толкова лесен. Няма роботи и CVT – само хидравлична автоматична и ръчна трансмисия. Може да се комбинира с всеки двигател. Задвижването може да бъде на всички колела или задвижване на предните колела (по-често) – също и с всеки двигател.
Дизайнът на модела е прост и донякъде консервативен. Ръчните трансмисии са отлични, 6-степенният автоматик Aisin TF-73 SC е класифициран като „неразрушим“. Все пак има проблеми – лесно прегрява (топлообменникът не е достатъчно ефективен) и лошо понася мръсно масло, но в ръцете на грижовни собственици изкарва по 250-300 хиляди км.
Системата за задвижване на всички колела не е подходяща за офроуд, но ако не се напряга много, тя също работи дълго време и без повреди.
Когато избирате Vitara, затрудненията с избора ще дойдат от избора на двигателя. Те са само два – атмосферен 1.6 (117 к.с.) и по-редкия с турбо 1.4 (140 к.с.). Само той осигурява приемлива динамика. Не можете да очаквате пъргавина от двигателя 1.6, особено в комбинация с автоматик. Така че ще трябва да се примирите с маломощния 1.6 или да търсите Vitara 1.4.
Двигател Suzuki Vitara M16A 1.6 (117 к.с.)
Като изключим липсата на въртящ момент, двигателят M16A 1.6 (117 к.с.) е идеален. Той е непретенциозен откъм гориво, а изискванията към маслото са много ниски – с широк допустим диапазон на вискозитет.
Двигателят M16A 1.6 (117 к.с.) е стар и масово произвеждан, многократно модернизиран в посока увеличаване на мощността и в същото време подобряване на околната среда. Така се стигна до Vitara с олекотен вал и бутална група, което не повлиява обаче на надеждността, експлоатационния живот и поддръжката. Буталата са изцяло алуминиеви, но с чугунени облицовки и понасят експлоатацията добре, а лесно се намират и ремонтни комплекти.
Двигателят може да работи дори с A-92 (и като цяло е толерантен по отношение на качеството на горивото), но е по-добре да зареждате, разбира се, с 95. Няма хидравлични компенсатори, на всеки 100-120 хиляди км трябва да регулирате.
Нищо лошо не може да се каже за този двигател, просто няма каквко. Единственото нещо е, че той е много чувствителен към качеството и нивото на маслото.
Ако има недостиг, можете да очаквате облицовките да се изтъркват. Също така трябва да следите температурата – главата се изкривява от прегряване и уплътнението на главата на цилиндъра излита – и сменяйте свещите на всеки 25-30 хиляди километра.
Въпреки това, дори и с не много задълбочена грижа, до 200 хиляди км обикновено нищо не се случва с двигателя. Може би, след 150 хиляди, ще трябва да смените уплътненията на клапаните и в същото време да почистите буталните пръстени от въглеродни отлагания – 92 бензин, между другото, неизбежно ускорява процеса на коксуване.
Някои проблеми могат да бъдат предизвикани и от отделни запалителни бобини, които също зависят от качеството на горивото.
Като цяло, това е един от най-добрите настоящи двигатели. Мнозина са извървели 300 000 км без големи намеси. Ангренажната верига често издържа над 200 хил. Има достатъчно резервни части, всички видове ремонти са отработени и са сравнително прости.
Двигател Suzuki Vitara K14C 1.4 (140 к.с.)
Подобно на 1.6, моторът K14C 1.4 (140 к.с.) е чувствителен към прегряване, така че е важно да се следи температурата. Тук не само главата на блока, но и турбината може да страда от прегряване.
Известен е с търговското наименование Boosterjet 1.4. Той се произвежда от 2015 г., но има инженерна история от повече от двадесет години (серия K) и е лишен от сериозни проблеми.
Не само мощността, но и въртящият момент е значително по-висок от този на атмосферния двигател – 220 срещу 150 нютон-метра, а „засилването“ започва от 1500 об / мин, което просто влияе на динамиката. Същото обаче важи и за натоварването, влизащо в трансмисията.
Сред съвременните двигатели с компресор с директно впръскване, той е доста успешен. Няма необясними спадове в компресия, изтъркване или повреда на буталото. Като цяло повредите до 150 хиляди км са изключително редки. След това износването на много елементи взема своето. Гориво, по-ниско от A-95, е неприемливо. Трябва да се спазва честата смяна на маслото.
Горенето на масло при този двигател се появява по-рано – след 100 хиляди км вече може да е необходимо да се заменят буталните пръстени. Понякога ангренажната верига се износва по-бързо от зададеното (вероятно, в ръцете на любители на бързото ускорение). Въпреки че веригата е в състояние да издържи 150 хиляди км. Турбокомпресорът от Mitsubishi е здрав. И има хидравлични компенсатори.
Като цяло, нормален двигател. По отношение на ресурса, разбира се, той е по-нисък от атмосферния – можете да се съсредоточите върху 250 хиляди километра.
С кой двигател да вземете Vitara
Suzuki Vitara е успешен автомобил, той бързо намира купувачи на вторичния пазар.
При закупуване на Vitara с пробег от 100-150 хиляди км, и двата двигателя са достойни за внимание. Но, като се вземат предвид техните особености, все пак бихме препоръчали 1.6 за чисто градски живот. За тези, които карат много по селските пътища, 1.4 е по-подходящ – и е по-лесно да се изпревари с него и е много по-удобно за тях в такива режими, отколкото в задръствания.
Търсенето на версия със задвижване на всички колела няма много смисъл – съединителят е твърде деликатен и няма да работи в трудна кал. За онези, които карат по-леко задвижването само на предните колела ще им свърши перфектна работа. И е малко по-евтино да се поддържа 4×2.