Моделът Sorento е един от флагманите на корейската марка Kia. Той се произвежда от 2002 година, като до днес излиза в четири различни генерации. Ние обръщаме внимание на третата генерация на модела и по-конкретно на версиите след рестайлинга, пише Фкати бг.
Третата генерация се появява през 2014 година, а модернизацията под формата на т.
нар. рестайлинг се случва в края на 2018. Именно на тези автомобили с повишена проходимост е добре да обърнете внимание.
На българския пазар на употребявани автомобили има много кросоувъри, но въпреки това, не всички модели са достойни за покупка и последвала безпроблемна употреба. От различни гледни точки, включително от гледна точка на надеждност, много от тях не са препоръчителни.
Сега, както вече споменахме, обръщаме внимание на един автомобил с повишена проходимост, който се характеризира с надеждност, икономичност и практичност.
Става дума за рестайлинг версията на третата генерация Kia Sorento
Това е голям автомобил с повишена проходимост, който може да се намери на родния пазар за употребявани автомобили на цени под 50 000 лева. Говорим за екземпляри на възраст пет и под пет години, оборудвани с едни от най-важните екстри за българина – дизел, 4х4, автоматик. Ако търсите голям кросоувър, то непременно обърнете внимание на този модел.
Кратка справка в най-големия сайт за автомобили в България показва, че плюс-минус 50 000 лева струва петгодишна Kia Sorento. Лъвският дял от тези автомобили са оборудвани с 2.2 турбодизелов двигател с мощност 200 к.с.
Но това, което е по-важно е, че този двигател е практически безпроблемен: първата сериозна намеса, при условие на внимателна поддръжка и внимателна експлоатация, не трябва да се очаква преди 200 хиляди км.
Горе-долу при този пробег се появяват проблеми с горивната помпа. Вярно е, че е по-добре да играете на сигурно и да я смените при първите признаци на износване. В противен случай металните стружки, попадащи в дизеловото гориво, бързо ще довършат двигателя.
Понякога и турбо компресорите „сдават багажа“ на 200 хиляди километра, но това е по-скоро изключение, отколкото правило.
Няма почти никакви оплаквания за осемстепенната автоматична A8MF1 скоростна кутия, която е абсолютно безпроблемна, особено след рестайлинга на модела. Но трябва да и сменяте маслото на всеки 40 хиляди км – в противен случай ще получите скъпи ремонти.
Що се отнася до окачването, то е здраво и идеално за родните пътища. Каросерията е добре обработена против ръжда и въпреки по-тънката ламарина, корозия се среща рядко.