Когато дните отново стават по-дълги през пролетта, рискът от заслепяване от ниското слънце се увеличава. Рискът от отблясъци е особено висок през март, когато слънцето изгрява или залязва по време на час пик сутрин и вечер.
Лесно е да пропуснете светофар или пътен знак и е трудно да видите пешеходци, велосипедисти или насрещно движение. Рискът от такива злополуки често се подценява.
Поглед към статистиката за произшествията показва – отблясъците от слънчевите лъчи са една от най-честите причини за произшествия, свързани с времето, пише „Ауто прес“. Те са около единадесет пъти по-чести от инцидентите в мъгла. Става особено опасно в завои, по хълмове или на входовете и изходите на тунели и подлези.
Чистите предни стъкла са от решаващо значение за добрата видимост. Мръсотията и ивиците допълнително разпръскват входящата светлина и карат слънцето да заслепява още повече.
Ето и няколко съвета за предпазване:
Резервоарът за течност за чистачки трябва винаги да е добре напълнен, така че външната страна на предното стъкло да може да бъде почистена по всяко време.
Важно е перата на чистачките да са непокътнати, за да могат да се почистват отстраняват се без ивици. Чиста кърпа от микрофибър и препарат за почистване на стъкла помагат за почистването на прозореца на колата отвътре.
Експертите избраха най-добрите семейни кросоувъри за 2024 г. СНИМКИ
Всеки, който кара с очила, трябва да ги почиства редовно. Зацапаните очила също ви заслепяват. Слънчевите очила са от ограничена помощ, когато слънцето е ниско през зимата.
От една страна слънчевите очила намаляват досадната слънчева светлина, а от друга допълнително затъмняват сенчестата среда. Уличните зони, които не са осветени от слънцето, са още по-трудни за виждане със слънчеви очила и рискът от злополуки се увеличава.
Когато слънцето е ниско, шофьорите винаги трябва да спазват достатъчна дистанция и да карат с особена концентрация и предвидливост. И накрая, човекът пред вас също може да бъде заслепен от слънцето и внезапно да спре. Когато късите светлини са включени, вие увеличавате видимостта си за движението зад вас благодарение на активните задни светлини.
Освен това трябва да се коригира скоростта, защото дори няколко мига без видимост означава голям риск – всеки, който се движи с 50 км/ч, ще измине поне 14 метра „на сляпо“ за една секунда. Може да отнеме значително повече време, докато ослепеното око наистина се „фокусира“ отново.