Чешката компания Skoda, която е под шапката на Volkswagen започна продажбата на новото поколение на кросоувъра Skoda Kodiaq в Европа във версия 4×4. Любопитното е, че тази новост е оборудвана с нов, двулитров дизелов двигател с мощност 193 к.с, пише Факти бг.
Второто поколение Skoda Kodiaq дебютира в края на 2023 г.
, а серийното ѝ производство започна през януари 2024 г. (този модел се произвежда в Чехия). Дължината му е 4 758 мм, широчината – 1 864 мм, височината – 1 659 мм, а междуосието – 2 971 мм.
Обемът на багажника е 910 литра, а ако сгънете задните седалки, обемът на багажника ще се увеличи до 2 105 литра. Kodiaq има нови фарове, нова решетка, нови брони, нови задни светлини, алуминиеви джанти с размери от 17 до 20 цола.
В салона се появи 10.25-инчов цифров инструментален панел, 13-инчов екран и нова мултимедийна система и три иновативни въртящи се бутона Smart Dials. При желание може да се добави нов проекционен дисплей към дигиталното арматурно табло.
Гамата от двигатели включва: 1.5-литров бензинов двигател с мека хибридна технология с мощност 148 к.с., 2.0-литров TSI бензинов двигател с мощност 201 к.с. и 2.0-литров дизелов двигател с мощност 148 к.с. к.с. или 193 к.с
Има и версия с хибриден PHEV силов тракт с мощност 201 к.с. На електрическа тяга такъв кросоувър може да измине приблизително 100 км. По-интересното е, че новата Skoda Kodiaq във версия 4х4 се предлага в две конфигурации – Selection и Design.
Пакетът Design допълнително включва панорамен покрив, предни седалки с електрическо регулиране и функция за памет за водача, перфорирана кожена тапицерия и 19-цолови алуминиеви джанти.
Под капака на Skoda Kodiaq 4×4 има четирицилиндров двулитров дизелов двигател с мощност 193 к.с. и 400 Нм въртящ момент, който работи в комбинация със седемстепенна DSG автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Ускорението до 100 км/ч отнема 7.8 секунди, а максималната скорост е 220 км/ч. Средният разход на гориво на 4х4 версията с мощен дизел е шест литра на сто километра. По-късно версията Kodiaq 4×4 ще има и бензинови двигатели.
Междувременно стратегията на Renault за следващото десетилетие включва запазване на двигателите с вътрешно горене в гамата от автомобили, както и въвеждането на електрически превозни средства, пише още Факти бг.
Този подход има за цел да позволи на Renault да остане гъвкаво в отговор на пазарните тенденции, особено като се има предвид по-бавното от очакваното внедряване на електромобилите. Докато други автомобилни производители правят изявления за своите амбиции в областта на електрическите превозни средства, Renault заема по-предпазлива позиция.
Въпреки че главният изпълнителен директор на групата Лука де Мео по-рано намекна за потенциален преход към изцяло електрическа европейска гама до 2030 г., той също така подчерта, че графикът ще зависи от преобладаващите пазарни условия.
Въпреки това Renault предвижда, че коняенционалните и хибридните автомобили ще продължат да играят значителна роля, като до 2040 г. ще съставляват до 40% от пазара.
Фабрис Камболив доразви подхода на Renault, като посочи, че компанията ще предлага както електрически автомобили, така и автомобили с двигател с вътрешно горене (ДВГ) с хибридна технология във всеки сегмент. Това означава, че модели като Renault 5 EV ще съжителстват с аналози с ДВГ като Clio, заемайки сходни позиции в съответните пазарни сегменти.
Renault не е единственият автомобилен производител, който коригира своите продуктови прогнози. Съвсем наскоро Mercedes Benz преразгледа своята по-ранна прогноза за постигане на 100 % продажби на електрически автомобили до 2030 г.
Вместо това компанията се фокусира върху продължаващото развитие на технологиите за ДВГ и хибридните технологии и през следващото десетилетие.
Тази промяна отразява прагматично признаване на променящия се автомобилен пейзаж и предпочитанията на потребителите, като гарантира, че както традиционните, така и електрическите задвижвания остават възможности за потребителите.