Италианското дизайнерско студио Pininfarina бе подготвило грандиозната концепция Enigma GT за автомобилното изложение в Женева, но колата така и не пристигна на самото изложение и засега съществува само под формата на рендери.
От 2015 г. ателието Pininfarina е собственост на индийската компания Mahindra & Mahindra. По предложение на индийския собственик през 2018 г.
на базата на ателието е създадена автомобилната компания Automobili Pininfarina, тя се занимава с разработването и производството на елитни електрически превозни средства.
Дебютният модел на Pininfarina като автомобилен производител е електрическият суперавтомобил Battista, създаден е на платформата на хърватската компания Rimac и всъщност е производен на суперавтомобила Rimac Nevera.
Представен миналата година, роудстърът Pininfarina B95 от своя страна е производна на Battista. Все още няма други нови серийни коли, въпреки че плановете в началото бяха големи:
Pininfarina трябваше да се превърне в нещо като модерна компания от типа на Lotus Cars с доста широка гама от електрически автомобили, включително седан и кросоувър.
Уви, досега опитът за диверсификация на бизнеса не е много успешен: обещаните по-рано проекти не са видели бял свят, Automobili Pininfarina няма ясен план за развитие, а едноименното ателие продължава да изпълнява поръчки на трети страни и да прави еднократни концепции и прототипи.
Миналата година италианците направиха доста зрелищен концептуален електрически кросоувър Pura Vision, но не очертаха търговските му перспективи. Такива липсват и при представеното хибридно купе Enigma GT, което просто ще си остане още един опит да се погледне в бъдещето и компанията да намери своето място в него.
Миналата година, както знаете, световната автомобилна индустрия се сблъска със забавяне на търсенето на електрически автомобили, много компании, включително General Motors и Mercedes-Benz, се върнаха към разработването на хибридни модели – така новата концепция Pininfarina получи хибридно задвижване:
2,5-литров V6 двигател с водороден турбокомпресор с 442 к.с., разположен зад кабината, задвижване на задните колела (очевидно през скоростната кутия, но нищо не се казва за това в прессъобщението).
Капацитетът на тяговата батерия е 10 kWh, резервоарът за гориво побира 9 кг водород, а резервът на мощност с едно зареждане е около 550 км. Купето с тегло 1690 кг ускорява до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди, максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.
Между другото, Pininfarina не се обърна към темата за водородните двигатели с вътрешно горене от въздуха – един от клиентите ѝ като дизайнерско студио е френският стартъп NamX, който ще пусне кросоувър с водороден V8 през 2026 година.
Общата дължина на Pininfarina Enigma GT е 4580 мм, ширината е 1950 мм, височината е 1230 мм, а междуосието е 2880 мм. Със своя клинообразен силует и голям повдигащ се капак Enigma GT напомня на миналогодишната концепция Polestar Synergy. Кабината е с 2 2 места за сядане и е разделена на две симетрични части чрез висок централен тунел.
Дали Pininfarina ще произведе работещ прототип на Enigma GT предстои да разберем и едва ли има смисъл, освен ако няма ясно намерение да превърне Enigma GT в сериен модел.