Конкурсът Playmate 2015 наближава с пълна сила, а амплитудата на шумотевицата около него расте с всеки изминал ден. Води се жестока битка между естественото и изкуственото, в която правилата са без никакво значение. Но това лошо или хубаво е за един конкурс за красота? Защо не се вдигаше толкова пара покрай Мис България? Кой от двата конкурса представлява по-голям интерес за обществото ни? Коя титла е по-престижна? Отговорите са много прости и съм сигурен, че сами можете да достигнете до тях, но аз все пак съм длъжен да изразя себе си по тази тема.
Вече години наред у дома не се гледа с добри очи на конкурса Мис България. Не, защото хората по-често са противници на крайния избор или пък вече никой не се интересува от това коя ще да е най-красивата българка в дадена година. Просто Мис България няма онази щипка скандал, която да възбуди интереса на аудиторията. Вече и малките деца знаят, че по нашите ширини се продават нещата, които имат нужда от цензура. Точно по тази причина най-популярните предавания по телевизията ежегодно са за псевдо VIP-ове, които прокламират сексуалността си, хвалят се с извънбрачните си афери, демонстрират интелект, който не би им позволил успешното преминаване на четвърти клас и тям подобни характеристики, за които преди 100 години хората са били изпращани в интернати и клиники.
Не тълкувайте думите ми погрешно, защото не смятам, че Мис България трябва да е сцената, където градските „учебни коли“ да се появяват, за да демонстрират уменията си на пилон или да пъчат пластмасови джуки пред чаталите на набъбналото от гледката жури. Мис България има нужда от истинско съревнование на интелекта и красотата. Разбирам, че на различните продуцентчета им се иска всичко да минава под формата на риалити, но нека поне да бъде малко по-оригинално. Нека хората да получат правото да преценява кандидатките за умствения им капацитет. Създайте им конкурентна среда, защото дори в предучилищна хората разбираме, че не всички сме равни и винаги някой е по-добър в нещо от нас. По такъв начин би се възвърнал интересът към някогашния най-престижен конкурс за красота. Така най-красивите българки ще имат желание да се записват за участие, защото те мразят да бъдат преценявани само по външността им, а искат да докажат, че са нещо повече от съмишленичките им.
Относно конкурса на колегите от Playboy – защо всъщност един панаир на еротиката се е превърнал в най-популярния конкурс за красота у нас? Защото там са ясни правилата, които винаги лъкатушат по ръба на скандалното! Какво се случва на един конкурс Playmate? 12 момичета влизат в най-мащабното социологическо проучване, за да докажат, че мъжете в България харесват такива и онакива жени. Толкова е просто, но и толкова гениално. Кой друг освен вездесъщият зрител би имал правото да короняса най-сексапилната жена за годината?!
Естествено, има го и субективният фактор на експертното жури, което е способно да наклони везните в едната или в другата посока, но от организаторите нямат интерес да връчат наградата на жена, която по никакъв начин не се харесва на хората, защото утре броят с нея ще събира прах в будките за вестници, вместо да стои скрит със слепени страници под нечие легло.
Нека сравним и разликите между двете носителки на титлите. Мис България какво получава и с какво се сдобива Мис Playmate? Едната може да се надява на 2-3 изяви в медиите, докато другата години наред е не просто в устите на хората. Едната си прави екскурзия до някоя екзотична дестинация с цел да представлява родината ни по най-достойния начин, което значи да финишира в десетката на Мис Вселена, а другата обикаля десетките държави, в които списанието се разпространява в безброен тираж. Едната бива подминавана на улицата от случайните минувачи, които дори не подозират коя е, а другата предизвиква стълкновение при всяка своя появи сред хората. Мога да продължа така до Нова година и то без да зачеквам финансовата страна на нещата.
Изводът от цялото това нещо е, че не българите сме виновни, че харесваме повече и отдаваме по-голяма значение на Мис Playmate, а хората, които са поели нещата в свои ръце носят тази отговорност. Чиста проба маркетинг. Може да произвеждате най-вкусното кисело мляко на света, но, ако го продавате само на съседите ти, никой никога няма да разбере, че съществувате. В превод – плеймейтките никога не са претендирали, че са най-красивите жени в България, а просто титлата, за която се борят, се продава в пъти по-добре от титлата Мис България.
Автор: Десислав Янкулов