Ето какво направи критик на Tesla, за да предизвика бойкот срещу колите на компанията ВИДЕО

Американецът Дан О’Дауд, лидер на Dawn Project, призова за бойкот на електрическите автомобили Tesla. Антирекламен клип за автомобилите на марката беше показан по време на финалния мач от Националната футболна лига на Съединените американски щати.

Това е вторият пореден Супербоул, по време на който О’Дауд публикува свои видеоклипове. Тази година антирекламата на Tesla му струва над 500 000 долара.

Участниците в Dawn Project настояват за забрана на автопилота на Tesla, проблем който доведе до изтеглянето на 2 милиона електрически превозни средства на компанията в САЩ.

Видеото показва кадри от три катастрофи, включително фатални, с участието на автомобили Tesla. Една от тях се случва в Северна Каролина. Tesla, за която се твърди, че се движи на автопилот, блъска 17-годишно момче. По време на инцидента той е слизал от училищен автобус с включен знак за спиране и мигащи светлини.

Видеото припомня и катастрофа от 2019 г., при която 50-годишен мъж загина, когато неговата Tesla се блъска в ремарке. Третият случай е във Флорида. Млада двойка минава на червено на селски път и се блъска в паркиран автомобил. От удара те са изхвърлени от колата. Един човек е загинал, а другият е тежко ранен.

И в двата случая автопилотът е работил на пътни участъци, където използването му е забранено. Рекламата завършва с думите: „Tesla остава безучастна. Бойкотирайте Tesla и осигурете безопасността на децата си.“

Дан О’Дауд е основател на Green Hills Software, която разработва операционни системи за автомобили и самолети. Той нарича автопилота на Tesla „най-некомпетентния софтуер“, който е виждал.

Феновете на Мъск обвиняват О’Дауд в конфликт на интереси с Tesla, тъй като компанията Mobileye е един от клиентите на Green Hills Software. Последният разработва и софтуер за системи за подпомагане на водача. Нито самият О’Дауд, нито изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск коментираха ситуацията.

От Dawn Project казват, че видеото ще бъде излъчено във Вашингтон, окръг Колумбия, Калифорния, Делауеър и Мичиган. Миналата година Мъск беше относително спокоен относно видеото на проекта за Super Bowl. Даже той го възприе като реклама на автопилота. 

Харесайте  и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!