Голям проблем с джиповете, ЕС ще подхване и тях

Ново проучване на Европейската федерация за транспорт и околна среда установи, че SUV-тата стават все по-обемисти, което създава проблеми по европейските пътища и паркинги.

Според проучването средната нова кола се увеличава на широчина с един сантиметър на всеки няколко години, което създава предизвикателства за инфраструктурата, пише Факти бг.

Според проучването средната широчина на нов автомобил вече надхвърля 180 сантиметра, което е близо до размера на типично паркомясто по улиците на Европа.

Това вече създава трудности в историческите центрове на градовете с техните тесни улици.

Проблемът не се ограничава до SUV автомобили; обикновените леки автомобили също се увеличават по размер. По-специално, популярни модели като Skoda Octavia и Volkswagen Golf са станали забележимо по-дълги и по-широки през последните десетилетия.

Най-големият проблем обаче са т-нар. „джипове“. Много от тях надвишават 200 сантиметра широчина, което създава огромни трудности по пътищата и паркингите. BMW X5, X6, X7 и XM, както и Mercedes GLS, Audi Q8, Porsche Cayenne и Volkswagen Touareg – всички те се превърнаха в символ на лукс и безопасност, но и в главоболие за европейските шофьори.

Увеличаването на размера на автомобилите се дължи не само на потребителското търсене на по-просторни превозни средства, но и на строгите правила за техническа безопасност. Увеличеният брой функции за безопасност изискват допълнително пространство, което води до увеличаване на размера на автомобилите.

Едно от предизвикателствата, свързани с тази тенденция, е сигурността. Проучване на Белгийския институт за пътна безопасност установи, че повдигането на предната част на автомобила с 10 процента увеличава риска от смъртта на пешеходци или велосипедисти с 30 процента.

Това предполага необходимостта от регулиране на размера на автомобилите, за да се гарантира безопасността на всички участници в движението и да се запази уникалността на европейската инфраструктура. Проучването ще бъде представено за обсъждане пред ЕС.