Студеното време буквално изсмуква живота от батерията на електромобилите. Всеки, който е сядал зад волана при отрицателни температури, а още повече и при мъгла или вятър, знае, че разходът на енергия може да се увеличи значително и да превърне пътуването в истинско предизвикателство.
В резултат на изключително сериозните студове, които връхлетяха Северна Америка и най-вече Канада през изминалите 10-на дни, водачите на изцяло електрически автомобили бяха изправени пред сериозни проблеми, в това число и на зарядните станции.
Видеоматериали с „бедстващи“ собственици на различни представители на Tesla обиколиха интернет и дори достигнаха до национални телевизионни ефири.
Вижте как новият колесен робот на ВСУ действа в бойни условия ВИДЕО
Толкова ли обаче е наистина проблематично зареждането на един електромобил (в частност отново Tesla) в екстремен студ (от -35 до -38 градуса), при положение, че зарядната станция функционира коректно, а водачът направи всичко възможно, за да си гарантира възможно най-високата вероятност за успеваемост.
Участващият в експеримента електромобил е моделно поколение 2022 година на Tesla Model Y AWD LR, който излиза от гараж с температура -4 градуса, а собственикът му и бордовата система правят разумното и „подгрява“ батерията по време на пътуването до Supercharger станция на разстояние от 78 километра, пише „Ауто прес“.
LG показа своя автомобил, интериорът ще ви зашемети ВИДЕО
За пътуването до зарядната станция и за преподготовката на батерията за бързото зареждане, акумулаторният модул на електромобила губи 11% от заряда си, но след това абсолютно безпроблемно стартира процеса по зареждането с над 100 kW при 40% общ заряд на батерията.
Следващите две спирки, с оптимално подгрята батерия, са на зарядни станции извън мрежата на Tesla, и макар и с помощта на преходник, електромобилът също няма проблем да със зареждането.