Съвременните тенденции в автомобилната индустрия са насочени към повишаване на екологичността на автомобилите. Ето защо производителите на автомобили все повече създават по-икономични и екологични двигатели, пише Факти бг.
Експерти от Австралийската автомобилна асоциация решиха да проверят реалните показатели за разхода на гориво и емисиите в атмосферата на различни автомобили.
Резултатът се оказа доста двусмислен.
Тестова програма, управлявана от Австралийската автомобилна асоциация (AAA) и финансирана от Британската общност на стойност 14 милиона долара, вече показва първите резултати.
Първата серия от тестове за разход на гориво и емисии извади наяве доста различни данни. Както се оказва обаче, повечето от „изследваните субекти“ консумират повече от посочената в документацията норма.
Експертите на AAA избират малки и средни кросоувъри за своя първи тест. В резултат на теста е установено, че шест от тях изразходват повече гориво от обявената норма.
От тях четири превозни средства са в рамките на 2.5% повече от официалните данни, а останалите две надхвърлят обявените стойности с 8 и 13%.
Най-точни и дори под заводските данни от изследваните се оказват Haval Jolion, Hyundai Tucson и Nissan X-Trail, които изразходват по-малко гориво в реални цикли на шофиране, отколкото показват декларираните от производителя данни.
GWM Haval Jolion изразходва 7.9 литра бензин на 100 километра, което е по-малко от декларираната цифра от 8.1 л/100 км. Hyundai Tucson използва 6.2 литра за 100 км в сравнение с обявената цифра от 6.3 л/100 км, а Nissan X-Trail изразходва 7.3 л/100 км срещу официална цифра от 7.4 л/100 км.
Всички останали от тестваните автомобили, показват по-висок от декларирания разход, но „шампион“ по неверни данни е Toyota RAV4 GX, оборудвана с 2.0-литров четирицилиндров бензинов двигател без турбокомпресор и автоматична трансмисия, показва най-неверни данни.
Разходът ѝ е 6.8 л/100 км, което е с 13 процента повече от декларираните стойности. Експертите проверяват и реалните показатели за емисии в атмосферата и установяват, че всички тествани автомобили надвишават посочените стойности на емисии по време на шофиране.