Kawasaki успя да вмъкне както двигател с вътрешно горене, така и изцяло електрическо задвижване в своя нов Ninja 7 Hybrid streetbike. Ползите? Икономия на гориво, електрическо усилване и някои други хитри „трика“.
Този средно тежък мотор с оскъдни обтекатели – който за първи път бе показан като прототип през 2020 г., работи с новопроектиран 451-кубиков паралелен двигател, способен да генерира доста разумни 43,5 кВт (58,3 к.
с.), пише „Ауто прес“.
Точно зад главите на цилиндрите се намира електрически мотор с мощност 9 кВт (12 к.с.), работещ от 48-V литиево-йонна батерия, монтирана под седалката, а когато и двата се комбинират, хибридната система постига 51,1 кВт (68,5 к.с.) мощност за малко.
Подобно на по-слабите елмашини E-1 и Z E-1 на Kawasaki, пиковата мощност е налична само при временен „e-boost“, което изключва след известен период, за да предотврати прегряване на двигателя. При E-1s има ограничение от 15 секунди.
При хибрида Ninja 7 това не е уточнено – но може и да е по-малко, като се има предвид, че елдвигателят се намира в доста гореща точка зад двигателя.
Това са най-бързите и мощни мотоциклети в света, ето на какво са способни ВИДЕО
Така или иначе, Kawasaki казва, че новият хибрид излиза като литров мотоциклет благодарение на допълнителната порция електрически въртящ момент и че при редовна употреба ще ви даде „общата производителност“ на мотоциклет от клас 650-700 куб.см, с горивна консумация от 250 куб.см.
Има спортно-хибриден, еко-хибриден и изцяло електрически режими, от които да избирате, както и „режим на разходка“, който ще помага на водачите да бутат нещото наоколо, напред или назад.
Двигателят с вътрешно горене ще работи със система за автоматичен старт/стоп, за да се намали още повече разхода на гориво.
Скоростната кутия също е интересна – тя няма лост за съединител, но Kawasaki казва, че има „ръчни или автоматично избрани предавки“ и че също така ще работи със система „Автоматичен лост за намиране на позиция“, която незабавно гарантира, че ти си на първа скорост при всяко спиране.
Не са разкрити данни за теглото или цената на Kawasaki. Kawasaki тепърва ще уточнява теглото на Ninja 7 Hybrid, цената, размера на батерията, пробегът в изцяло електрически режим, или колко ще е общият пробег.
По-специално, ще бъде интересно да разберем колко ще нарасне теглото са хибридната система. Миналата година немската компания Vitesco – доставчик на компоненти, показа хибриден комплект с болтове за модела 401 куб.см Husqvarna Svartpilen, който тежеше около 20 кг.
Компанията каза, че тази система ще добави по-малко от 1000 евро за преобразуването към цената на един мотоциклет.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!