Кремове и масла, които обещават да се почувствате на седмото небе, устройства с мултисензорни вибрации, фино еротично бельо (…). Ставайки все по-женствен, дори феминистичен, пазарът на секс аксесоари е разширил аудиторията си и отчита впечатляващ растеж, пише Франс прес.
Според проучване на консултантската къща „Прайсуотърхаус Купърс“ (PwC) този глобален пазар е оценяван на около 19 милиарда долара през 2021 година, като САЩ се нареждат на първо място в света (4,4 милиарда долара) и ще нарасне до 27 милиарда долара през 2026 година.
Секторът се е възползвал от препозиционирането към „сексуално благополучие“, с по-игрив и изискан дизайн, както и по-дискретни опаковки, за да се привлекат жени, които са отблъснати от продукти с „хардкор“ конотации.
Започнала през 70-те години на миналия век от феминистки, искали да еманципират жените и тяхната сексуалност, този промяна се е ускорила в началото на 21 век. Това разказва пред АФП Кай Хойл, създателка и шефка на онлайн бутика „Ш!“ (Sh!), предаде БТА.
Начален Бонус до 1500 лв. за Онлайн Казино Игри от efbet!
По онова време „когато отивах да видя търговците на секс аксесоари, те принадлежаха към порно бароните“, твърди тя, добавяйки, че секторът си е дал сметка „че има цял един пазар за превземане“.
Те са се опитали да направят продуктите си по-подходящи за жени, с пастелни, наситени или точно обратното по-умерени цветове и не толкова крещящи опаковки.
„Сексът и градът“
Медиите започнаха да говорят все повече за женската сексуалност и телевизионните сериали допринесоха за изваждането от гардероба на „секс играчките“ като „Сексът и градът“, в който една от героините, млада съблазнителна нюйоркчанка с успешна кариера е пристрастена към вибратора си.
Във Франция модната дизайнерка Соня Рикел с нейната феминистка аура, започна през 2022 г. да пуска на пазара вибратори и други аксесоари в елегантния си бутик на „Сен Жермен де Пре“ в Париж.
Артистичният директор на марката, дъщеря й Натали Рикел, казваше тогава, че иска подход „без чувство за вина към удоволствието“.
Глобалният успех на филма „Петдесет нюанса сиво“, в който млада и невинна студентка по литература се влюбва в богат поклонник на садомазохизма, също е разрушил много табута. Това си спомня Луси Литуок, собственичката на марката за фино еротично бельо „Коко дьо Мер“ (Coco de Mer)
„Това бе феномен. Хората започнаха да говорят по-открито за желанията си. Те идваха в бутиците ни, за да търсят садо-мазо аксесоари“. „Коко дьо мер“ продава основно белезници, камшици, превръзки за очи и въжета на много високи цени.
Холивудската звезда Гуинет Полтроу си спечели славата на иноватор в „секс уелнеса“ с вибратори и халки за мъже, без да забравяме за маслата и лубрикантите, продавани в златни флакони с поетични или хумористични наименования.
Други знаменитости дадоха името си на устройства, предназначени за чувствени удоволствия като британската певица Лили Алън.
Ефектът от локдауните
Пандемията също се превърна в задвижващ фактор.
„Станахме свидетели на мащабно повишение при продажбите на секс играчки на хора, затворени сами вкъщи, но и на двойки, искащи да експериментират с оглед на многото време за губене по време на локдауните“, отбеляза Луси Литуок.
Понастоящем продажбите на аксесоари за сексуални игри са една четвърт от общите продажби на „Коко дьо Мер“.
Световният пазар е отчел растеж от 50 на сто между 2019 и 2021 година, в разгара на локдауните спрямо увеличение от едва 5 на сто преди пандемията, констатира „ПрайсуотърхаусКупърс“. Консултантската компания очаква растеж от 7 на сто годишно до 2026 година.
„Потребителите в САЩ, Великобритания и Франция притежават средно близо 4 секс играчки“, според проучването.
Според одиторската компания този ентусиазъм се дължи на либерализирането на нравите, но и на факта, че „сексуалното благополучие“ започна да се разглежда като „все по-важно“.
„ПрайсуотърхаусКупърс“ отбелязва и ускорението на иновациите с оглед на нарасналия апетит за секс играчки в света, с нови функции и всевъзможни нови стимули.