Специалисти провериха колко изминават след зареждане електромобилите в реални условия ВИДЕО

Британски експерти са тествали действителния пробег на електрически коли в горещо време. В изпитанието са участвали 12 популярни модела. Видеото е публикувано в YouTube канала What Car?

Автомобилните производители често увеличават запаса от километри на своите електрически автомобили. Това е особено забележимо в студено време, когато електрическите модели пътуват много по-малко с едно зареждане.

Експертите очакваха, че в горещо време действителният пробег на електрическите автомобили почти няма да се различава от декларираните характеристики. Резултатите обаче се оказаха далеч не най-добрите.

Сравнението включва електрическите автомобили Mercedes-Benz EQE, Tesla Model 3 LR, Hyundai Ioniq 6, Genesis GV60, Tesla Model 3 RWD, MG4, Smart #1, Volkswagen ID.Buzz, BYD Atto 3, Renault Zoe, Fiat Abarth 500e и BMW i3.

Само някои от тези автомобили успяха да изминат почти толкова с едно зареждане, колкото е заявено от производителите.

Експертите са карали електрически коли, докато батериите им се изтощат напълно. Тестът е проведен на кръгла писта.

Преди изпитанието всички батерии на електромобилите са напълно заредени. Следователно тестът е възможно най-справедлив.

По време на теста електрическите коли са управлявани по три начина. Първите 4 км те ускоряват и спират в рамките на 48 км/ч.

След това електрическите автомобили изминават почти 6,5 км със скорост от 80 км/ч. Колите изминават още 13 км със скорост 112 км/ч, след което всички начини се повтарят.

Всички 12 електрически автомобили се движат по пистата едновременно. Моделите с най-малък пробег след зареждане са постепенно елиминирани до определяне на победител.

Експертите са разочаровани, че нито един от електромобилите не може да измине същото разстояние с едно зареждане, както е заявено от производителите. Някои резултати се отклоняват твърде много от посочените спецификации.

Какво разстояние могат да изминат електрическите автомобили с едно зареждане?

Mercedes-Benz EQE – 529 км (декларирани 587 км).

Tesla Model 3 LR – 521 км (декларирани 602 км).

Hyundai Ioniq 6 – 470 км (декларирани 544 км).

Genesis GV60 – 450 км (посочени 517 км).

Tesla Model 3 със задно задвижване – 422 км (посочени 491 км).

MG4 – 407 км (посочени 452 км).

Smart #1 – 394 км (посочени 439 км).

Volkswagen ID.Buzz – 380 км (посочени 410 км).

BYD Atto 3 – 346 км (декларирани 418 км).

Renault Zoe – 233 км.

Fiat Abarth 500e – 222 км (посочени 253 км).

BMW i3 – 103 км.

 

Победител в този тест е електрическият седан Mercedes-Benz EQE. Електрическият автомобил измина 529 км с едно зареждане. Това е с 58 км по-малко от декларираната цифра.

Най-зле се е справила електрическата версия на хечбека BMW i3. Електрическият автомобил успява да измине само 103 км с едно зареждане.

Този резултат може да се обясни с батерията с капацитет от само 16 кВт⋅час. Mercedes-Benz EQE е оборудван с батерия с капацитет 89 кВт⋅час.

Hyundai Ioniq 6 показва приличен резултат – изминава 470 км с едно зареждане. Въпреки това производителят твърди, че запасът от мощност на този модел е 544 км, което е със 74 км повече от реалната цифра.

Въпреки това, най-много въпроси повдига резултатът от Tesla Model 3 във версията Long Range. Реалният му обхват се оказва с 81 км по-малък от обявения.  

Харесайте  и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!