Европейският съюз (ЕС) води сериозна битка, която цели да се намали осезаемо използването на пластмасовите продукти за еднократна употреба.
Причината е в това, че трябва да се мисли все повече за околната среда, която е силно замърсена.
В тази връзка много големи вериги предприеха кампании, подпомагащи тази цел. Основно те са свързани с рециклиране и намаляване на използването при опаковането на продукти.
Един от брандовете, които имат стотици магазини у нас обаче, предизвика възмущението на клиентка заради необосновано голямото количество пластмаса, използвано за опаковане на продукт, който може да бъде продаван и на килограм. Случаят е от края на месец юли в немската верига „Лидъл“. Теодора Пешева е пуснала и снимка на въпросния продукт, който е довел до недоволството й.
„Колко пластмаса е нужна на Лидъл, за да продаде 4 нектарини?! Нямаше aлтернатива на кило“, пише потребителката в социалните мрежи.
В коментар под публикацията й нейна приятелка също негодува: „Еднократната пластмаса е навсякъде, напълно необосновано“, като посочва и други марки.
Интересното е, че случаят е в пълна противоположност с кампаниите, за които в сайта на „Лидъл“ можем да прочетем.
От германската компания често се обявяват в подкрепа на борбата с пластмасата.
„Като верига за търговия на дребно с хранителни стоки осъзнаваме своята отговорност към обществото и околната среда. Ето защо през 2018 г. Lidl си постави за цел да намали потреблението на пластмаса с 20% до 2025 г. и да направи 100% от опаковките на продуктите си собствена марка максимално рециклируеми.
През 2021 година надградихме ангажимента си, като си поставихме още две нови цели. Първата е до края на 2025 година опаковките на продуктите собствена марка да съдържат средно 25% рециклиран материал, а втората нова цел предвижда още до края на 2021 г. напълно да премахнем черната пластмаса от тях“, уточняват от „Лидъл“.
Освен това от компанията са поставили в много от магазините си в България автомати за събиране на РЕТ бутилки и метални кенове.