Сред митове от епохата на СССР битува и мнението, че „Жигулата“, сглобена на конвейера в понеделник, е направена много по-зле от „Жигули“, сглобено в петък, тъй като на първата гайките са завинтвани по време на махмурлука след бурния уикенд.
Какво тогава можем да кажем за слуховете, засягащи Лада Самара, произведена за износ с особено внимание.
Качествата на тези автомобили бяха хвалени чак до небето: те возят по-добре, не гният и беше напълно невъзможно да се получи такава бройка – всичко отиваше в далечни страни, за да се печели ценна валута за държавата.
И тогава дойде моментът, в който всичко се промени!
Писали сме за Lada Riva за британския пазар, с десен волан и винилов покрив, а сега е ред на Lada Samara Night – най-редкият експортен модел, сглобяван за германския пазар.
А когато една от тези коли се връща в Русия, тя по същество намира нов живот и наистина изглежда необичайно.
От стандартния VAZ-2108 версията Night се различава по стикерите, плата на седалките, бродерия на вратите, джантите, спойлера, решетката и много други малки неща.
И, разбира се, беше боядисана в черно. И все пак: наистина ли Lada Samara Night дава усещането за съвсем различна кола – „съветска чужда кола“?
Повече във видеото.