Франция иска да се превърне в световен център за производство на електрически автомобили, насърчавайки Мъск и китайците да отворят нови заводи за производство на електрически коли в страната. Италия и Испания също са на опашката…
Френският президент Еманюел Макрон не крие намеренията си, отделяйки време в натоварения си график за среща с изпълнителния директор на Tesla Илон Мъск. По време на търсенето на нова площадка за изграждането на друга Tesla Gigafactory в ЕС, Мъск посети Франция.
Миналата седмица Макрон и Мъск се срещнаха отново – за втори път в рамките на един календарен месец.
Преговорите вървят доста оживено, написа ръководителят на Франция на страницата на своя гост в Туитър: „ Нека работим заедно“ .
Италия също се бори за правото да приеме такъв уважаван производител на своя земя. Илон Мъск посети страната със същата цел. Там той се срещна с премиера на Италия Джорджа Мелони, която се опита да убеди госта в предимствата на изграждането на завод за електрически автомобили на Апенините.
Испания също е готова да улесни появата на нова европейска Tesla Gigafactory на своя територия, но има много по-малък шанс, тъй като Италия и Франция са по-привлекателни за американския бизнесмен.
Припомняме, че това е вторият опит на властите в Париж да привлекат към себе си производството на електрически автомобили, но тогава Илън Мъск предпочете да развие производството на Tesla в Германия.
„Би било добре да имаме фабрика на Tesla във Франция, полагаме много усилия и енергия, за да убедим инвеститорите. И това е възможно, и може да се случи.
Опитваме се да убедим Мъск, че Франция е най-доброто място в Европа за откриване на следващата фабрика на Tesla “, каза министърът на цифровите технологии на Франция Жан-Ноел Баро.
На всички нива Париж обработва Илон Мъск, за да направи своя избор във Франция, въпреки че тук има проблем: докато правителствени служители примамват бизнесмена в страната, френските регулатори обмислят възможността да забранят Twitter, докато не се съобрази с предстоящите разпоредби на Законът за цифровите услуги на Европейския съюз. Припомняме, Мъск притежава и Twitter.
„Днес Франция е по-привлекателна от всякога. Въпреки това, конкуренцията с други страни е изключително силна, така че ние използваме всичките си силни страни под формата на евтина, екологична електроенергия и желанието да разпределим земя за ново производство“, подчерта френският министър на индустрията Ролан Лескюр в интервю относно възможностите за изграждането на Tesla Gigafactory.
Същите аргументи за убеждение обаче изтъкват Италия и Испания, чиито правителства предлагат подобни схеми. Но Франция не се занимава само с Мъск.
Тя обработва и китайския производител на електрически автомобили BYD, който също възнамерява да отвори собствено производство в Европа до 2025 г. Франция, Испания и Германия са считани за страните кандидатки за разполагането на първия им европейски завод
Париж вече започна преговори за предоставяне на правото на BYD да разположи такова производство в страната, което доведе до създаването на допълнителни работни места и значителен приток на средства в хазната.