Нова промяна с екостикеите на колите, ето каква е тя

Ново местене на екостикера по стъклото на автомобила предстои, въпреки че по принцип се планира той генерално да бъде премахнат. Това става ясно от проектопромени в наредба на транспортния министър, качени за обществено обсъждане в интернет, пише Телеграф бг. 

Лепене

Съгласно нея се предвижда знакът за преминат технически преглед и екокатегория, който сега се лепи в горната централна част на предното стъкло зад огледалото, вече да се лепи долу ляво на стъклото (б.р., от гледна точка на шофьора).

Мотивите на експертите от транспортното ведомство са, че в модерните автомобили мястото в средата на стъклото е заето от множество датчици и сензори на различни електронни системи на автомобила, включително и тази за видеонаблюдение, и настоящият стикер пречи на работата им. Според експертите лепенето долу вляво не вреди на нищо.

Планове

Промените се качват за обсъждане в момента, в който в длъжност встъпва кабинетът „Денков“, подкрепян от ПП-ДБ, в чиято програма развитието на електронното правителство е сред приоритетите.

Само времето не стигна на ексминистъра в кабинета „Петков“ Божидар Божанов да премахне всички стикери от предното стъкло. Мотивите бяха, че така ще се спестят пари и административна тежест на фона на това, че информацията от стикерите е налична в институционални бази данни, достъпни на контролните органи.

Полезни

Пресни анализи обаче сочат, че чиповете в настоящите стикери са полезни. „Оказва се, че има доста измами най-вече с фиктивно минаване на технически преглед с друг автомобил, както дори и с фалшифициран регистрационен номер.

Ето по тази причина сега водим дискусия по темата в парламента как да запазим чипа след махането на стикерите“, каза  Божанов, понастоящем депутат от ПП-ДБ.

Според него два са обсъжданите варианти – чипът да е под капака на автомобила или на „касата“ на шофьорската врата – видим само при нейното отваряне.

С други текстове в наредбата се въвежда по-строг контрол върху уредите за измерване на димност на газовете, количество вредни емисии и спирачно усилие, така че да няма възможност данните да се манипулират.

В прегледа също така се включва и проверка на задължителната за модерните автомобили система за автоматичен сигнал до тел. 112 при катастрофа.