Млекопреработвателната компания „Ненко Трифонов фуудс“, собственик на мандра „Ведраре“, възражда производството на сирене „Дунавия“ с инвестиция от 6,6 млн. лева.
Новата високотехнологична линия стартира благодарение на съвместното партньорство с Лидл България. Това е само един от успехите и добрите резултати, които компанията постига, след като стартира съвместната си работа с веригата, предава plovdiv24.bg.
Производството на сирене „Дунавия“ стартира в края на 70-те и се развива активно през 80-те години на миналия век.
За кратко време успява да се наложи като предпочитан и обичан продукт на пазара.
След 1989 г. производството постепенно замира – до миналата година, когато „Ненко Трифонов фуудс“ възражда сирене “Дунавия“ и започва да го произвежда изцяло по оригиналната технология. Това става само от свежо мляко чрез традиционния метод „ултра филтрация“. По този начин се усвояват всички полезни суроватъчни белтъци, които в „Дунавия“ са повече, отколкото в традиционното бяло саламурено сирене.
От началото на май 2023 г. „Дунавия“ се предлага и в магазините на Lidl под собствената марка „Родна стряха“.
„Решението за инвестицията в производството на сирене „Дунавия“ взехме благодарение на твърдия ангажимент на Lidl към новия продукт. Тази сигурност и добрите финансови показатели, които успяваме да постигнем с тях като най-големия ни клиент, ни помогнаха да осигурим нужното финансиране и да стартираме новото производство,“ казва Наско Тачев, директор „Бизнес развитие“ на “Ненко Трифонов Фуудс“.
“Бизнесът с Lidl е коректен, предвидим и прозрачен. Откакто работим с веригата, само за една година успяхме да увеличим оборота си със 70%, а през следващите 4 години да го удвоим,“ допълва Наско Тачев.
“Ненко Трифонов Фуудс е една от близо 250-те български компании, които са наши доставчици и партньори. Заедно с тях развиваме дългосрочни и устойчиви партньорства, помагаме им да разширяват производството, да инвестират в модернизация и да се развиват. Така до крайния клиент достигат по-качествени, изгодни и обичани български продукти, каквото е и сирене „Дунавия“.
В това виждаме нашия принос към родните производители, който ние наричаме Ефектът Lidl. Затова и ще продължим да показваме добрите примери и да разказваме успешните истории на нашите български партньори,“ заяви Теодор Александров, ръководител “Стоково снабдяване“ в Лидл България.
Млекопреработвателното предприятие “Ненко Трифонов Фуудс“ произвежда млечни продукти с марката “Ведраре“, като освен това разполагат и със собствена ферма, която осигурява голяма част от млякото.
По този начин компанията затваря производствения цикъл на продукта, което допълнително носи гаранции за произхода на суровините и подобрява качеството на крайния продукт. Продукти от фермата на “Ненко Трифонов Фуудс“ в Lidl са под собствената марка на веригата „Родна стряха“ – кашкавал от краве мляко, сирене смес от краве и биволско мляко, краве кисело мляко 4% и др.
Освен тях компанията произвежда за Lidl и млечни продукти „Родна стряха“ като краве, овче и козе кисело мляко, козе и овче сирене, както и продукти по БДС – бяло саламурено сирене и кашкавал от краве мляко.