Този Skoda Favorit от 1993 г. е най-запазеният автомобил от модела в света. Само си представете, километражът му днес показва само 37 км.
Skoda Favorit е първият модел с предно предаване на чешката марка.
Автомобилът се произвежда от 1987 до 1995 г. и е популярен в Европа. Конкретният автомобил, за който ще ви разкажем, е обновен модел от 1993 г.
Оказва се, че този Favorit е закупен от в Атина преди 30 години, а първата му собственичка го е карала само 34 км до обществения подземен гараж близо до нейния дом. След това дамата е решила, че шофирането не е за нея и колата престояла десетилетия в гаража.
През есента на 2022 г. колата в перфектно състояние е пусната на търг. Състезателният пилот Иржи Миханек младши е закупил колата за 24 000 долара. – около 600 000 чешки крони. Това е почти шест пъти повече от цената през 1993 г. Въпреки това, ако се вземе предвид инфлацията, то тогава колата е продадена на почти същата цена, както преди тридесет години.
Родителите на Миханек са имали преди години Favorit. Нещо повече, неговият баща, Иржи Миханек старши, е участвал на състезания с болиди, задвижвани от двигатели Škoda в продължение на много години и е спечелил десет шампионски титли в различни състезателни серии. И синът е продължил славните традиции, също участвайки на подобни болиди.
Новият собственик е казал, че също няма да кара закупената кола. Той смята да запази хечбека в оригиналния му вид.
Автомобилът е в отлично състояние. Има само няколко малки драскотини по корпуса. Седалките са покрити със заводския найлон.
От интересните характеристики на този екземпляр трябва да се отбележи арматурното табло, за което е използван дървен материал. Тази опция някога е предложена от местен дилър на Skoda.
Под капака на колата е 1,3-литров бензинов двигател с мощност 54 к.с. За разлика от по-ранния карбураторен, тук вече е инсталирана инжекционна система Bosch. Моторът е запазен в перфектно състояние.
Всичко, което новият собственик трябвало да направи, е да смени маслото, филтрите и, разбира се, акумулатора.
Както вече бе споменато, Иржи Миханек младши няма да кара много тази кола, въпреки че все пак не е могъл да устои да направи малък тест драйв. Затова и първоначалният пробег от 34 км сега е увеличен на 37 км.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!