В миналото европейските автомобили се смятаха за символ на успеха и просперитета в Китай, но сега китайските шофьори не виждат смисъл в тях.
Mercedes-Benz, Audi, BMW, Porsche… – Китайските купувачи на автомобили имат същите приоритети като шофьорите по целия свят. Но приоритетите се променят и на почит в Поднебесната са местните герои.
И тези герои са електрически.
Миналата година 25% от автомобилите, продадени в Китай, са били електрически (тази цифра през 2023 година се очаква да надхвърли 30 г.).
За сравнение, в Съединените щати електрическите превозни средства представляват 6% от общите продажби на нови автомобили.
При това повече от 80% от електрическите превозни средства, продадени в Китай през 2022 г., са произведени от местни компании.
Китайските купувачи смятат, че дизайнът на автомобилите на местните марки е много по-добър и по-привлекателен, а от технологична гледна точка те изпреварват европейските и американските електрически превозни средства.
Западните автомобилни производители не са ентусиазирани от новата тенденция – те чертаеха съвсем различна перспектива за себе си, когато навлизаха на китайския пазар в началото на този век.
The New York Times твърди, че Volkswagen е толкова загрижен, че е наел два самолета, които да превозят огромен брой ръководители на групата до Китай за автомобилното изложение в Шанхай.
При това положението на Volkswagen не е толкова лошо, колкото на другите автомобилни производители. Компанията успя да удвои продажбите на електрическите си ID модели в Китай и представи на пазара още една нова кола – седанът ID.7.
Също така световната премиера на автомобила се състоя в Шанхай – ето колко сериозно VW приема китайския пазар.
Между другото, ако по-рано китайските автомобилни производители се опитаха да резервират изложбени щандове до такива гиганти като Mercedes-Benz, надявайки се да получат повече посетители благодарение на съседството, сега местата за щандовете се избират по съвсем различен принцип, без оглед на чуждестранните конкуренти.