Близките отношения между Volkswagen, Audi и Italdesign датират от началото на 70-те години на миналия век. Сред големите производители на автомобили Volkswagen и Auto Union, който по това време притежава марката Audi, малкото ателие за каросерии Karmann е явен аутсайдер.
Въпреки че по онова време то е заето с производството на Volkswagen Karmann Ghia и Beetle Cabriolet, ръководството е в състояние да види предстоящия край на двата модела. И както подобава на добър предприемач, заводът в Оснабрюк незабавно разработва стратегия, която да му позволява да получава нови поръчки от Volkswagen.
Служителите от Karmann започват да търсят контакт с Джорджето Джуджаро, вярвайки, че той и само той ще успее да нарисува атрактивно купе, базирано на най-новия модел – Audi 80 (B1) от 1972 г. Италианецът харесал предложената идея и започнал да скицира.
Той искал да разчита на своя опит и на своите виждания за дизайна на новия автомобил. Специалистът залепва логото с четири кръга върху радиаторната решетка, която при бегъл поглед може да има някои черти на Audi.
Линиите на италианското купе са се получили видимо в стила на измисления преди това Maserati Boomerang. Освен това, в сравнение с Audi 80, което има същото шаси и механика, включително 1,5-литров двигател с 85 к.с. и механична скоростна кутия с 4 скорости, в Asso di Picche задната част е станала по-къса, а предната е по-дълга.
В резултат на това общата дължина на купето е малко повече от 4 метра. На фона на получилото се стилно спортно купе седанът-донор Audi 80 изглеждал кръгъл като буболечка. За базовия автомобил напомнят единствено двойните фарове и четирите кръга от логото.
Взимаш чантите си и отиваш да пазаруваш
Интериорът на концепта е изцяло преработен. Акцентът е поставен върху оригиналното арматурно табло под формата на хоризонтални цилиндри, разположени един над друг, в които са интегрирани елементите на управлението и индикатори с полезна информация. Шофьорът разполага с необичаен спортен волан с цялостна метална спица.
Наред с другите неща, интериорът е „облечен“ в кафява кожа, а при необходимост от джобовете на вратите могат да се изваждат чанти, които се използват за пазаруване.
„Асо пика“. Защо?
Автомобилът е наречен Asso di Picche, което на италиански означава „Асо пика“. Какво се е имало предвид с това, не е било ясно за никого.
По-късно, между другото, Джуджаро създава съзвучните Asso di Quadri (на базата на BMW 320i) и Asso di Fiori (на базата на Isuzu Gemini). Това се случва съответно през 1976 и 1979 г., а през 1973 г. Asso di Picche е официално представен на Международното автомобилно изложение във Франкфурт.
Ръководството на Audi харесва дизайна на Asso di Picche, но не постъпва желания договор за серийно производство. Малките производствени обеми не са се вписвали в програмата за продажби на германския автомобилен производител. Освен това в началото на 70-те години моделната гама на Audi е била по-скоро ориентирана към средната класа.
За щастие Джуджаро и Karmann успяват бързо да разсеят това разочарование, защото Asso di Picche е посрещнат радушно от ръководството на Volkswagen, което всъщност планира да пусне на пазара евтино спортно купе.
В крайна сметка автомобилът е пуснат в производство в Оснабрюк, но вече под името – Volkswagen Scirocco. Имало е планове за още един концептуален автомобил – Asso di Cuori (Асо купа), които обаче не са развити.
Остава да добавим, че Asso di Picche определено е повлиял на дизайна на Lancia Delta, която е представена през 1979 г. Интересно е, че Lancia Delta е първият сериен автомобил, чиято броня е боядисана в същия цвят като каросерията.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!