Nissan представи европейската версия на изцяло новото четвърто поколение на X-Trail. В световен мащаб от модела са продадени почти седем милиона екземпляра, което го прави един от най-популярните семейни автомобили в света.
Новият Nissan има дизайн, в който лесно можем да разпознаем X-Trail: мускулест дизайн, комфортен интериор и усъвършенствани възможности за задвижване на всички колела.
Новият X-Trail ще се предлага в конфигурации с пет и седем места.
Отвъдморският му аналог Nissan Rogue се продава в САЩ от една година.
Новият автомобил е създаден на платформата Alliance C MFC, също като наскоро представения Qashqai.
Междуосието на кросоувъра остава същото – 2705 мм, докато размерите са леко променени. Дължината на кросоувъра е нараснала до 4660 мм ( 21 мм), а широчината – до 1840 мм ( 20 мм).
На европейците се предлагат 18 или 19-инчови джанти и трети ред седалки, на които срещу допълнително заплащане могат да се настанят пътници с височина до 160 см.
Гамата двигатели на новия Nissan X-Trail се състои от трицилиндрови мотори. Базовата версия на кросоувъра е оборудвана с 1,5 VC-Turbo с променлива степен на сгъстяване (от 8:1 до 14:1) и 12-волтов стартер-генератор.
Основният двигател има мощност 163 к.с. и 305 Nm въртящ момент. Скоростната кутия е Xtronic. Задвижването е на предните колела. Обявеното време за ускорение от 0 до 100 км/ч е 9,6 секунди. Максималната скорост е 200 км/ч.
Версията X-Trail e-Power е оборудвана със същия 1.5 VC-Turbo, но в този случай той работи като генератор за зареждане на батерията. Мощността на главния електромотор е 204 к.с. Максималният въртящ момент е 330 Nm.
Хибридът се предлага със системата e-Pedal Step (управление с един педал). Системата за задвижване на всички колела e-4orce се предлага като опция. В задната част е монтиран допълнителен електромотор с мощност 128 к.с. и 195 Nm. Общата мощност на задвижващия агрегат е 213 к.с.
Хибридният автомобил с предно предаване ускорява до 100 км/ч за 8,0 секунди, а хибридният автомобил със задвижване на всички колела – за 7,0-7,2 секунди, в зависимост от броя на местата в купето.
Максималните скорости са съответно 170 и 180 км/ч. Базовият хибрид изразходва средно 5,8 литра гориво на 100 км, а версията със седем места със задвижване на всички колела – 6,4 литра на 100 км. Разходът на бензиновия X-Trail е минимум 7,1 л/100 км по WLTC.
В помощ на водача се предлага следващото поколение на системата ProPILOT – ProPILOT с Navi-link. Автопилотът може да ускорява и спира автомобила в рамките на една лента за движение по mcjs.
Системата може да ускори автомобила до зададена скорост и да го спре до 0 км/ч при интензивен трафик с чести спирания и може автоматично да продължи движението, ако автомобилът е спрял за по-малко от три секунди и превозното средство пред него се отдалечава.
Освен това системата разпознава пътните знаци и ограниченията на скоростта и може да използва навигационните данни, за да регулира скоростта при наближаване на магистрални завои с малък радиус.
В списъка със системи за активна безопасност са включени също така наблюдение на мъртвата зона, система за аварийно спиране и автоматично превключване на дългите светлини към късите. Друга новост е централната въздушна възглавница между предните седалки.
В Германия новият Nissan X-Trail струва от 35 500 евро, а хибридната версия – от 37 000 евро. Кросоувърите ще се доставят на европейския пазар от Япония.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!