Конкуренцията в този автомобилен сегмент беше жестока и включваше бегачки като Audi e-tron GT, Lucid Air, Porsche Taycan и чудовища като електрическия Ford F-150 и Rivian R1T.
Най-накрая обаче според изданието Car and Driver електромобил на годината е наглед скромният Hyundai IONIQ пета серия, пише webcafe.bg.
От специализираната медия преценяват всеки един аспект в автомобилите, които се борят за приза – търсене на пазара, издръжливост на батерията, пробег с едно зареждане, удобства, софтуер и други.
Hyundai IONIQ 5 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди и изминава с едно зареждане 335 километра.
Електромобилът се задвижва от два електрически мотора, които достигат до 320 конски сили, което е придружено с опция за супербързо зареждане от 10 до 80 процента само за 18 минути.
От Car and Driver допълват, че колата има един от най-готините дизайни за годината, допълнен от триъгълни елементи и фарове, които просто няма как да пропуснеш на пътя.
В купето определено е помислено за комфорта на водача и за лесното шофиране. Пред седалката на шофьора има специално място за почивка на левия крак, което със сигурност ще е от полза за тези, които до момента са карали единствено коли с ръчна скоростна кутия.
Превключването към задна скорост може да стане както с контролера на конзолата, така и с ключа, с който се стартира IONIQ 5. Софтуерът използва алгоритми, които постепенно се напасват към начина на шофиране на притежателя на електромобила.
Пред задните седалки има адаптер, който поддържа 1900 вата – съвсем достатъчни да поддържат например хладилна чанта.
Базата на електромобила е дълга почти три метра, което осигурява широко и комфортно купе точно като на истински SUV. От Car and Driver не пропускат да отбележат, че софтуерът на IONIQ 5 осигурява почти безгрижно шофиране, макар и да не обещава автономност при движение.
Над главата на водача има дигитален дисплей, който може да показва скоростта, но може да се превърне и в проектор на дигитална реалност. „Интериорът на Hyundai IONIQ 5 изглежда като на концептуален автомобил, който никога няма да стигне до серийно производство. Уловката е, че вече е стигнал“, пишат от изданието.
Като единствен минус е отбелязан сравнително малкият багажник, но това се очаква да се промени в Hyundai IONIQ шеста серия. Прототипът на новия електромобил вече е готов и е по пистите за тестове, облепен с типичните лепенки, които крият дизайна.
От компанията обещават пробег от над 600 километра с едно зареждане и още по-впечатляващ дизайн, който леко напомня на Tesla Model3.
Hyundai IONIQ 6 ще се различава от предшественика си с по-ниския си и малко по-спортен профил.
Триъгълните детайли по вратите най-вероятно ще бъдат премахнати. Шестата серия трябва да бъде представена в началото на 2023 г. и веднага след това да започнат предварителните поръчки за нея.