Повечето производители на автомобили препоръчват смяна на маслото на всеки 15 000 километра и Toyota не прави изключение. Професионалните автомеханици обаче съветват да не се спазва тази догма.
Авторът на канала Car Care Nut в YouTube, който е и специалист по диагностика на автомобилите Toyota/Lexus, е публикувал видеоклип, който показва какво се е случило с двигателя на Toyota Camry от 2015 г. при пробег от 290 000 км.
През цялото време собственикът е сменял маслото на всеки 15 000 километра, както е препоръчано от производителя. На около 190 000 км двигателят е започнал да „яде“ масло. Първоначално разходът е в разумни граници – до един литър на хиляда мили (1600 км). След 240 000 км обаче разходът на масло се е увеличил до 2 – 2,5 литра на всеки хиляда мили.
В крайна сметка собственикът не се обръща към официален сервиз на автопроизводителя, а към сервиза на автомеханика, който се изявява и в YouTube. При разглобяването на двигателя са открити следи от износване по стените на двата цилиндъра.
Именно в тези места маслото изтичало през буталните пръстени в горивната камера. Според механика цилиндрите са били повредени от заклещени пръстени на буталата. Основната причина за проблема е нередовната смяна на маслото. В резултат на това, на собственика на Toyota Camry му се е налага да похарчи пари за нов цилиндров блок.
Според механиците, препоръката за смяна на маслото на всеки 15 000 км се отнася за идеалните условия на шофиране. Ако автомобилът ви често е в задръстване, пътува на къси разстояния, работи под натоварване (напр. в планината) или се движи по прашни пътища, интервалът за смяна на маслото трябва да се намали наполовина – до 8 000 км или половин година, в зависимост от това кое от двете ще настъпи първо. /auto.blitz.bg
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!