Моторист зареди в столичен “Шел“, поиска отстъпката от 25 стотинки и побесня

„Здравейте, „Шел“, днес имах честта да заредя отново на ваша бензиностанция (аз съм ви редовен клиент и в 80% от случаите зареждам при вас). Изумен съм от некомпетентността на вашия управленчески състав, както и от неспособността им да разчитат законите, свързани с вашата дейност“.

Така потребител на социалната мрежа Фейсбук започва поста си, написан вчера. Става дума за обект на веригата в столичния район „Люлин“ 3, пише plovdiv24.

И добавя:

„След като заредих бензин и пожелах да се възползвам от компенсацията от 25 стотинки за „дву- или триколесни мотопеди или мотоциклети от категория L“, ми беше отказана под претекст, че в талона ми е записано категория L3, дори и след обаждането по телефона на касиерката до прекия й началник за разяснение. И така може ли да ми кажете вие кои МПС-та са категория L, след като в закона е записано че: § 4. В чл. 149, ал. 1, т. 1 се изменя така:

“1. категория L:

a) категория L1 – моторните превозни средства с две колела,

двигател с работен обем не по-голям от 50 куб. см – в случай на

задвижване с двигател с вътрешно горене, и конструктивна максимална

скорост не по-голяма от 50 км/ч, независимо от вида на задвижването;

б) категория L1е – мотопеди – моторните превозни средства с две

колела и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч,

двигател с вътрешно горене с работен обем не по-голям от 50 куб. см, или с

4 kW максимална постоянна номинална мощност, в случай на

електродвигател;

в) категория L2 – моторните превозни средства с три колела,

произволно разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина,

двигател с работен обем не по-голям от 50 куб. см – в случай на

задвижване с двигател с вътрешно горене и конструктивна максимална

скорост не по-голяма от 50 км/ч, независимо от вида на задвижването;

г) категория L2е – мотопеди – моторните превозни средства с три

колела и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч,

двигатели с вътрешно горене с принудително запалване с работен обем не

по-голям от 50 куб. см; или не повече от 4 kW максимална мощност нето в

случай на други двигатели с вътрешно горене; или не повече от 4 kW

максимална постоянна номинална мощност в случай на електродвигател;

д) категория L3 – моторните превозни средства с две колела,

двигател с работен обем над 50 куб. см – в случай на задвижване с двигател

с вътрешно горене, или с конструктивна максимална скорост над 50 km/ч,

независимо от вида на задвижването;

е) категория L3e – мотоциклети – моторните превозни средства с

две колела без кош, двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб.

см и/или конструктивна максимална скорост по-голяма от 45 км/ч;

2

ж) категория L4 – моторните превозни средства с три колела,

несиметрично разположение на колелата спрямо надлъжната средна

равнина, двигател с работен обем над 50 куб. см – в случай на задвижване с

двигател с вътрешно горене, или с конструктивна максимална скорост над

50 км/ч, независимо от вида на задвижването (мотоциклети с кош);

з) категория L4e – мотоциклети – моторните превозни средства с

две колела и кош, двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб.

см и/или конструктивна максимална скорост по-голяма от 45 км/ч;

и) категория L5 – моторните превозни средства с три колела,

симетрично разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина,

двигател с работен обем над 50 куб. см, в случай на задвижване с двигател

с вътрешно горене, или с максимална конструктивна скорост над 50 км/ч,

независимо от вида на задвижването;

к) категория L5е – мототриколки – моторните превозни средства с

три колела, симетрично разположение на колелата спрямо надлъжната

средна равнина, двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см

и/или конструктивна максимална скорост по-голяма от 45 км/ч;

л) категория L6e – леки моторни превозни средства с четири колела и маса

без товар (без масата на акумулаторните батерии при електрическо

задвижване) не повече от 350 кг, конструктивна максимална скорост не поголяма от 45 км/ч, двигатели с вътрешно горене с принудително запалване

с работен обем не по-голям от 50 куб. см; или не повече от 4 kW

максимална мощност нето в случай на други двигатели с вътрешно горене;

или не повече от 4 kW максимална постоянна номинална мощност в случай

на електродвигател;

м) категория L7е – четириколки – моторните превозни средства с

четири колела и маса без товар (без масата на акумулаторните батерии при

електрическо задвижване) не повече от 400 кг или 550 кг за моторни

превозни средства за превоз на товари, с максимална мощност нето на

двигателя не повече от 15 kW.“

Никъде не е упомената само категория L и как вашата компания ще ме обезщети мен и всички други мотористи, на които им е отказана тази отстъпка (след като е обявена от вас по плакати и афиши по обектите ви) поради некомпетентността на хора от вашия управленчески екип?“