Анхел Гайтан, механик от Мадрид, влезе в правната история на Испания, като спечели съдебно дело срещу Tesla заради лошото качество на Model 3.
Сега американската компания трябва да му плати обезщетение в размер на над 60 000 евро.
Анхел Гайтан е дългогодишен почитател на Tesla и купува първия си електрически автомобил през 2013 г. Затова, щом продажбите на новия модел Tesla Model 3 стартирали, той веднага направил поръчка.
Когато автомобилът бил доставен, Анхел бил неприятно изненадан от качеството на изработката. Според него някои проблеми с качеството в първите години са можели да бъдат простени. Компанията Tesla е била все още млада и сглобявала автомобили в малки серии. Но сега, според испанеца, когато Tesla открива една гигафабрика след друга, подобни дефекти са просто възмутителни.
Гайтан установява, че чисто новият му автомобил е с разхлабени елементи, дефектни части, изкривен капак и износени чистачки на предното стъкло.
Когато мъжът подал оплакване до Tesla, производителят на автомобили предложил само да завари някои от елементите, но Анхел категорично отказал подобна манипулация в новия си автомобил и подал иск в съда.
По време на съдебното дело адвокатите на Tesla твърдяли, че Model 3 не е автомобил от висок клас, така че претенциите на Гайтан за качеството са несъстоятелни. Съдията обаче не намира тези аргументи за убедителни и застава на страната на собственика на автомобила.
„Въпреки че експертът настоява, че въпросните дефекти не застрашават структурната цялост или безопасността на автомобила, е доказано, че автомобилът не отговаря на стандартите за качество, които се очакват от престижна марка като Tesla“, се казва в становището на съда.
Съдът нарежда на Tesla Spain да изплати на Гайтан обезщетение в размер на 62 330 евро, което представлява по-голямата част от стойността на автомобила. Създаден е прецедент, но Tesla възнамерява да обжалва.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!