Lexus, премиум марката на Toyota, официално представи петото поколение на кросоувъра RX. Отбелязвайки „следващата глава“ в историята на модела, автомобилът се отличава с нов дизайн, преработена архитектура на интериора и избор от четири двигателя, три от които са хибридни.
Новият кросоувър Lexus RX е претърпял сериозен фейслифт и всъщност се е превърнал в по-голяма версия на по-малкия модел NX. За тази трансформация допринася и новата радиаторна решетка, която е изпълнена в характерния фирмен вретеновиден стил.
Също така автомобилът се отличава с напълно различните брони и фарове, както и задната монолитна част на светлините, която се простира по цялата широчина на автомобила.
Интериорът на Lexus RX също е значително променен. Отървавайки се от обичайните дръжки на вратите (сега вратите се отварят с бутон, както в новия кросоувър NX), производителят е оборудвал RX с цифров панел, нов волан и друга архитектура на предния панел, в който е включен голям сензорен екран до 14 инча.
Всичко това се допълва от панорамен покрив и проектор на предното стъкло, които се предлагат само за по-скъпите варианти на модела.
Всички останали подобрения са засегнали по един или друг начин „техниката“ на Lexus RX. С преминаването към новата модулна платформа GA-K (разновидност на глобалната TNGA на Toyota), кросоувърът е намалил теглото си с почти 90 кг и е увеличил междуосието си с 6 см, което се е отразило положително на пространството за пътниците отзад и обема на багажното отделение.
В двигателната гама на новия Lexus RX има четири двигателя, но по някаква причина от Lexus разказват само за три от тях.
Версията RX 350 ще се сдобие с 2,4-литрова бензинова „турбочетворка“ с мощност 275 к.с., работещ с класически 8-степенен „автоматик“ и предно или пълно задвижване. Този кросоувър ускорява за 7,2 до 7,5 секунди до първата „стотица“.
Всички останали версии са изключително хибридни и със задвижване на всички колела. Така модификацията RX 350h предлага бензинов атмосферен двигател 2.5, който работи в комбинация с електромотор и вариатор, функционира по схемата „мек хибрид“ и развива общо 246 к.с. Тази версия ускорява со 100 км/ч за 7,4 секунди.
RX 500h F Sport Performance се оказва най-продуктивната версия. Тя също е „мек хибрид“, само че не на базата на „атмосферен“, а на гореспоменатия „турбо четирицилиндров“ 2.4, който в тандем с електрически агрегат и 6-степенна автоматична трансмисия.
Версията развива 367 к.с., като достига първата „стотица“ само за 5,9 секунди. RX 450h PHEV с пълноценен plug-in хибрид ще бъде представен на по-късна дата.
Всички нови модели Lexus RX ще бъдат оборудвани със системата за безопасност Lexus Safety System 3.0, независимо от двигателя.
Тя включва система за предотвратяване на сблъсъци (с разпознаване на пешеходци, велосипедисти и мотоциклетисти), адаптивен круиз контрол с автоматично намаляване на скоростта в завои, технология за поддържане на лентата с автоматично управление и автоматично аварийно спиране.
Продажбите на петото поколение на кросоувъра Lexus RX ще започнат преди края на 2022 г., а цените ще бъдат обявени по-късно.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!