Стана ясно кои са най-агресивните и опасни шофьори в Европа

Проучване сред 12 400 европейци от 11 държави сочи, че 79% от анкетираните шофьори имат негативно отношение към колегите си на пътя, а 97 на сто смятат, че карат отлично.

То е направено през март от Vinci Autoroutes – компанията, която управлява пътищата във Франция, пише webcafe.bg.

Резултатите от анкетата потвърждават повечето от обичайните митове за начина, по който се управляват автомобили в различните страни. Например че шофьорите в Германия използват мръсен език, че французите имат особено високо мнение за собственото си шофиране и крайно ниско за това на останалите, както и че гърците карат най-опасно.

Важно е да се отбележи, че България не е част от проучването, иначе вероятно някои данни биха изглеждали различно.

Като най-агресивни като цяло са определени от анкетираните водачите по пътищата на Гърция, Италия, Испания и Франция. Най-малко като на война потеглят по пътя в Словакия, Швеция Нидерландия и Германия.

60 на сто от германците признават, че обиждат останалите на пътя, но още по-устати са французите – 65% и гърците – 67 на сто.

Една трета от гърците – най-много от всички, карат опасно – с превишена скорост, на червен светофар, без за намаляват на опасни участъци и без да държат безопасна дистанция.

Най-малко спазват правилата на движение нидерландците – 45 на сто признават, че са склонни да изпреварят от дясна лента, ако трафикът е прекалено бавен в ляво. Следват британците – 43 на сто казват, че изпреварват от грешната страна.

Обичайно спокойните шведи са такива и зад волана – това твърдят 62% от запитаните. Когато обаче са предизвикани, 35% го показват, като застават твърде близо до другата кола. Само гърците „подпират“ повече останалите – 50 на сто.

Поляците е най-вероятно да се сбият – 36% са готови са скочат от колата и да решат проблема лице в лице. 31% от италианците – също. Освен това изумителните 42% от поляците смятат, че всеки кара за себе си, а не според обстановката на пътя.

Цели 97 на сто от французите се описват като спокойни, любезни и внимателни шофьори, но 86 на сто смятат, че останалите на пътя са безотговорни, стресиращи, агресивни и опасни.

Само 16% от италианците намират колегите си зад волана за любезни. Добро впечатление правят британците, за които 68 на сто от колегите шофьори са внимателни, а под половината се приемат за спокойни.

Отношението към останалите нации е подобно. Германците са доста толерантни и под 30% от тях смятат, че шофьорите в останалите страни са агресивни и безотговорни. За разлика от тях обаче, испанците и британците в голямата си част – 70%, имат негативно отношение към водачите от другите страни.

Шампиони и тук са гърците, 91 на сто от които смятат, че водачите от останалите страни не се справят добре и заслужават негативна оценка.

Общо 77% от гърците признават, че говорят по телефона, докато шофират. Най-дисциплинирани са испанците – само 62% ползват телефона си докато са зад волана.

Подобно изследване на френската пътна компания преди 2 години показа, подобни резултати. Данните от него сочеха още, че испанците скачат на клаксона най-често и бързо – 66%.

Цели 88% от европейците признаха през 2020 г., че понякога не спазват ограниченията за скоростта, а 61 на сто – че не спазват дистанция. Последното е най-характерно за шведите, които и най-често се разсейват и не гледат пътя.

Една пета от французите пък не са същия човек зад волана – стават по-нервни, импулсивни и агресивни от обичайното. Една четвърт от британците също признават, че се държат много различно в ролята си на шофьори и пешеходци.

Подобни – не чак толкова представителни, но със сигурност поучителни проучвания са правени и преди.

Анкета в американския туристически сайт TripAdvisor обяви за най-лоши шофьорите от Италия, следвани близо от французите – над 35 на сто от участвалите в допитването смятат, че да се справят със стила на каране в тези страни е голямо предизвикателство.

Трудно се шофира и в Гърция, следвана от Турция, Испания и Португалия.