Китайски конкурент изкара убиеца на Tesla Model 3 – оборудването е по-богато, а цените по-ниски

В портфолиото на Changan съвсем скоро ще се появи нова субмарк Deep Blue (на китайски Shenlan), първата кола на който ще стане средноразмерния седан C385 с  три силови установки по избор: електрическа, водородна и plug-in хибрид. Стартът на продажбите в Китай се очаква през третото тримесечие на текущата година.

Първите официални снимки на Changan C385 бяха разпространени още през август миналата година, но едва миналия април се появиха техническите подробности на Changan C385 – става дума за фастбек (седан с обтекаема кърма без ясно изртазен трети обем) с габарити – ширина дължина 4820 мм, ширина 1890 мм и височина 1480 мм, колесната база ще е  2900 мм.

В основата на C385 е залегнала електромобилната модулна платформа EPA1 с предно окачване с много носачи и базово задно.

  Името C385 – е предварителното заводско, търговското наименование може да е други, а иначе новата кола ще се продава под новоизпечената марка Deep Blue, чието име недвусмислено намеква за екологичност. 

Екологичността, впрочем, няма да е абсолютна, освен изцяло електрическите версии е заявен и plug-in хибрид, с ДВГ, който не е свързан с колелата, а ще се използва в качеството на удължител на пробега с едно зареждане. В движение хибридният фастбек ще се задвижва от монтирания на задната ос електромотор с мощност 160 кВт (217 к.с.), мощността на бензиновия „удължител“ засега не се разкрива, капацитетът на батерията ще е 30 кВт·ч, пробегът с електрическа тяга ще е 200 км по китайския цикъл CLTC, пробегът на хибрида ще е 1200 км!

Чисто електрическите версии ще имат един мотор на задната ос с мощност 160 кВт (217 к.с.) или 190 кВт (258 к.с.) и батерия с капацитет 58 или 78 кВт·ч, която ще осигурява пробег с едно зареждане от 515 или 712 километра съответно.

Ще има и водородна версия с електрохимичен генератор, чиято мощност не се споменава. Той ще работи в комбинация със 190-киловатор електромотор на задната ос. С едно зареждане се очаква тази версия да може да изминава 700 километра. За китайските компании водородните коли са нещо ново и доста нетипично решение, но през април компанията Changan заяви намеренията си да излезе на пазарите на Европа и САЩ, където водородната тема в момента набира обороти. 

Платформата  EPA1 има и двумоторна конфигурация с пълно задвижване, но за C385 версии със задвижване и на четирите колела не са предвиждани. Такива обаче ще има със сигурност съплатформения кросоувър С673, анонсиран през април.

Като цяло в моделната гама на Deep Blue ще има пет автомобила. Логото на Deep Blue засега официално не е представено.  

Changan C385 ще разполага с доста богато оборудване, близо до това на Tesla Model 3, заявен е дори автопилот от 4-то ниво

Интериорът на Changan C385 е показан засега само на една картинка, на предния панел с 14.6-инчов дисплей на мултимедийната система. 

Китайското списание  Autohome разпространи и предварителните цени на Changan C385. Диапазонът на цените на електрическите версии варира от от 166 800 до 214 800 юан (от 24 850 до 32 000 долара), докато Tesla Model 3 китайска сглобка струва от 279 900 до 367 900 юана (от 41 690 до 54 790 долара).

Предварителната минимална цена на хибрида на Changan C385 ще е 152 800 юаней (22 760 долара), на водородната версия – 239 800 юана (35 720 долара).