Защо LG ссложи край на бизснеса със смартфони

LG се превърна в поредната компания, която не успя да се справи подобаващо с конкуренцията в световния пазар на смартфони.

Корейският производители положи доста усилия да продължи да развива своя мобилен бизнес. Въпреки това LG регистрираха загуби в продължение на няколко години, което ги принуди да преосмислят своята стратегия.

Вече ви съобщихме, че LG излиза официално от пазара на смартфони. Компанията преустанови производството на нови модели и ще се фокусира към по-доходоносни пазарни сегменти. Излизането на компанията от този пазарен сегмент ги присъединява към брандове като HTC и BlackBerry, които по един или друг начин не успяха да се противопоставят на най-популярните производители с Android.

Постоянните финансови загуби, които трупа мобилната дивизия на LG е един от водещите мотиви за спирането на разработката на смартфони. Компанията също така не успя да пусне устройство с премиум характеристики, което да конкурира успешно Sаmsung и Apple.

 

 

Повечето устройства на LG бяха насочени към ниския и средния ценови клас, където възможностите за генериране на приходи са лимитирани. Популярността на други компании като Xiaomi и Huawei също попречи на корейският гигант да стане по-влиятелен фактор при смартфоните.

Липсата на съществени иновации в екосистемата от нови устройства с Android е друг фактор, който предпостави края на LG в мобилната индустрия. Софтуерната поддръжка е сфера, в която компанията също изостана от другите производители. Иновативни концепции като LG Wing не бяха подкрепени с достатъчно смарт функционалности, които да се възползват от атрактивния дизайн.

Съчетанието между тези фактори накараха компанията да се откаже от производството на смартфони.