Огонек – и такъв всъдеход е имало в СССР СНИМКА

Експерименталният автомобил със задвижване на четирите колела и повишена проходимост НАМИ‑049 с прякора Огонек е създаден през 1958 година в сътрудничество между НАМИ и Ирбитския мотоциклетен завод. 

Двигателят е бил двуцилиндов ИМЗ-М72 с мощност 22 конски сили.

Въз основа на резултатите от ходовите изпитания е станало ясно, че Огонек има добра проходимост при всякакъв вид настилка, с изключение на блата и сняг по-дълбоки от 20-25 сантиметра. 

Пътният просвет е бил 300 милиметра, масата – 1062 килограма.

В дадения си вид колата не е станала серийна, но е послужила за основа при създаването на всъдехода ЛуАЗ‑969.

От евтин и прост микроавтомобил са били много заинтересовани жителите на селата. За тях е бил проектиран универсалният НАМИ-049 Огонек.

Колата е имала пълно задвижване на колелата, но не е разполагала с ниски скорости.